Schade melden via de smartphone bij LeasePlan

Leaserijders van LeasePlan kunnen sinds kort al hun schades aan de leaseauto melden via hun smartphone. LeasePlan is naar eigen zeggen de eerste in Nederland die deze mobiele service aanbiedt.

Schade door inbraak of diefstal en krasjes konden al langere tijd via de mobiele app ingediend worden bij LeasePlan. Maar dit is nu ook mogelijk voor alle gevallen waar een andere automobilist bij betrokken is, zonder dat deze bestuurder zelf ook beschikt over een smartphone.

In geval van schade loggen leaserijders van LeasePlan Nederland ter plaatse via hun smartphone in op de LeasePlan app. In vijf stappen geeft de berijder alle benodigde informatie met betrekking tot de schade door. Inclusief een aantal foto’s van de schade aan de auto.

Zelf online regelen

LeasePlan ziet een duidelijke toename in het gebruik van de online omgeving voor leaserijders, en speelt daar met de toevoeging van de schademelding-functie nu op in. "Inmiddels hebben al 50.000 leaserijders een account voor de online omgeving van Mijn LeasePlan. Ruim een derde hiervan gebruikt ook actief onze bijbehorende app. Vooral de dashboard-functie wordt veel gebruikt. Hier zien leaserijders bijvoorbeeld wat het verbruik is van hun auto en ontvangen zij een bericht wanneer zij een bekeuring hebben ontvangen", aldus Martin Kroon, e-Business Manager van LeasePlan Nederland.

"Sinds de mogelijkheid om alle schades via de app te kunnen melden, wordt al een kwart van de schades op deze manier aan ons doorgegeven."

Bekeuringen

Met de online omgevingen voorziet LeasePlan leaserijders niet alleen continue van real-time informatie over hun eigen leaseauto en -contract. Deze informatie beïnvloedt hun gedrag ook daadwerkelijk. "Een voorbeeld hiervan zijn bekeuringen", licht Kroon toe. "Door aanmelding op onze online omgevingen merken wij dat bekeuringen veel sneller betaald worden. Dit voorkomt de kans op extra kosten door aanmaningen voor bedrijven of leaserijders."

Schade melden via de smartphone bij LeasePlan - Automobielmanagement.nl

Schade melden via de smartphone bij LeasePlan

Leaserijders van LeasePlan kunnen sinds kort al hun schades aan de leaseauto melden via hun smartphone. LeasePlan is naar eigen zeggen de eerste in Nederland die deze mobiele service aanbiedt.

Schade door inbraak of diefstal en krasjes konden al langere tijd via de mobiele app ingediend worden bij LeasePlan. Maar dit is nu ook mogelijk voor alle gevallen waar een andere automobilist bij betrokken is, zonder dat deze bestuurder zelf ook beschikt over een smartphone.

In geval van schade loggen leaserijders van LeasePlan Nederland ter plaatse via hun smartphone in op de LeasePlan app. In vijf stappen geeft de berijder alle benodigde informatie met betrekking tot de schade door. Inclusief een aantal foto’s van de schade aan de auto.

Zelf online regelen

LeasePlan ziet een duidelijke toename in het gebruik van de online omgeving voor leaserijders, en speelt daar met de toevoeging van de schademelding-functie nu op in. "Inmiddels hebben al 50.000 leaserijders een account voor de online omgeving van Mijn LeasePlan. Ruim een derde hiervan gebruikt ook actief onze bijbehorende app. Vooral de dashboard-functie wordt veel gebruikt. Hier zien leaserijders bijvoorbeeld wat het verbruik is van hun auto en ontvangen zij een bericht wanneer zij een bekeuring hebben ontvangen", aldus Martin Kroon, e-Business Manager van LeasePlan Nederland.

"Sinds de mogelijkheid om alle schades via de app te kunnen melden, wordt al een kwart van de schades op deze manier aan ons doorgegeven."

Bekeuringen

Met de online omgevingen voorziet LeasePlan leaserijders niet alleen continue van real-time informatie over hun eigen leaseauto en -contract. Deze informatie beïnvloedt hun gedrag ook daadwerkelijk. "Een voorbeeld hiervan zijn bekeuringen", licht Kroon toe. "Door aanmelding op onze online omgevingen merken wij dat bekeuringen veel sneller betaald worden. Dit voorkomt de kans op extra kosten door aanmaningen voor bedrijven of leaserijders."