Alphabet lanceert Mobiliteitsbudget

BMW-dochter Alphabet lanceert vandaag zijn Alphabet Mobiliteitsbudget. In plaats van alleen een leaseauto, krijgen werknemers de mogelijkheid met een eigen budget verschillende mobiliteitsvormen zoals een (deel)auto, openbaar vervoer en een fiets met elkaar te combineren.

Alphabet zegt hiermee de eerste partij te zijn die ‘een volledige end-to-end-oplossing voor bedrijven’ biedt. Het bedrijf verwacht dat in 2019 dertigduizend medewerkers van het Alphabet Mobiliteitsbudget zullen gebruikmaken.
Globalisering en digitalisering hebben de maatschappij veranderd en mensen zijn steeds minder gebonden aan het werken op één vaste plek. Alphabet zegt dat uit eigen onderzoek blijkt dat steeds meer mensen zelf willen bepalen op welke manier ze mobiel willen zijn. Ze staan ook veel meer open voor alternatieve vormen van mobiliteit. Dertig procent van de bedrijven overweegt dan ook een mobiliteitsbudget. Directeur Anne Brons voor marketing & business development bij Alphabet: "Zowel werkgevers als werknemers vragen om innovatieve, om flexibele en duurzame vervoersoplossingen. Als leasemaatschappij vinden wij dat wij de beste partij zijn om in te spelen op de veranderende vervoersbehoefte."

Met het mobiliteitsbudget hebben werknemers de mogelijkheid om met een eigen budget invulling te geven aan hun mobiliteitsbehoefte. Daarnaast kunnen parkeerkosten en externe mobiliteitskaarten geïntegreerd worden. Het budget bestaat onder andere uit een vast bedrag plus een vergoeding voor elke afgelegde zakelijke kilometer. De werkgever en de werknemer krijgen online een real-time overzicht van de gemaakte kosten die periodiek met het salaris worden verrekend. Brons: "Bedrijven willen meer grip op kosten houden. Door inzicht te krijgen in vervoerskosten en te werken met een flexibel budget kunnen zij besparen op de mobiliteitskosten. Bovendien maakt het medewerkers bewuster van het uitgavenpatroon omdat zij dit direct voelen in hun portemonnee."

Dit bewustzijn zou ook gunstig zijn voor het verminderen van de zogenoemde CO2-footprint van bedrijven. Organisaties hebben steeds meer behoefte hun CO2-uitstoot te verminderen. Door verschillende vormen van mobiliteit mogelijk te maken, is de keuze voor duurzame mobiliteit laagdrempeliger, aldus Alphabet.  Door verschillende vervoersmodaliteiten ‘zonder rompslomp’ aan te bieden, zouden medewerkers eerder de keuze maken voor de fiets, openbaar vervoer of deelauto.

Meer over mobiliteitsbudget in de ogen van zakelijke rijders enerzijds en van bedrijven anderzijds in het Nationaal Zakenauto Onderzoek 2013.  

 Alphabet is één van de vijf grootste internationale aanbieders van fleetmanagement met auto’s van alle merken. Het bedrijf is opgericht in 1997 en beheert 530 duizend voertuigen, inclusief  zeventigduizend onderhoudscontracten. Alphabet is aanwezig in negentien landen en is onderdeel van BMW Group.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Hulde voor dit initiatief van Alphabet om met splitsing van vaste en variabele kosten een werkzaam en nuttig mobiliteitsbudget binnen bereik te brengen. Het is uit de mededeling niet helemaal duidelijk, maar het kan haast niet anders dan dat daartoe ook de leaseprijs een splitsing naar vaste en variabele kosten zal laten zien. De mogelijkheid voor klanten om te kunnen kiezen uit dé all in “leaseprijs per maand” en “vaste kosten per maand plus de variabele kosten in centen per km” is essentieel om leasing op verantwoorde wijze onderdeel te maken van een mobiliteitsbudget, een van de voorbeelden van adaptief leasen dus.

Geplaatst door: Roel Hindriks op

Beste heer Hendriks,

Omdat we per kilometer een bedrag vergoeden, moeten er uiteraard ook kosten per kilometer tegenover staan. Zoals u zelf al stelt is het zo dat we de leaseprijs opsplitsen in vaste en variabele kosten. Omdat het vaste budget en de vergoeding per kilometer bekend zijn bij de gebruiker en wij inzichtelijk maken wat de vaste prijs en de prijs per kilometer van een auto zijn, kan een gebruiker zijn eigen budget geheel naar wens inrichten.

Geplaatst door: Alphabet op
Alphabet lanceert Mobiliteitsbudget - Automobielmanagement.nl

Alphabet lanceert Mobiliteitsbudget

BMW-dochter Alphabet lanceert vandaag zijn Alphabet Mobiliteitsbudget. In plaats van alleen een leaseauto, krijgen werknemers de mogelijkheid met een eigen budget verschillende mobiliteitsvormen zoals een (deel)auto, openbaar vervoer en een fiets met elkaar te combineren.

Alphabet zegt hiermee de eerste partij te zijn die ‘een volledige end-to-end-oplossing voor bedrijven’ biedt. Het bedrijf verwacht dat in 2019 dertigduizend medewerkers van het Alphabet Mobiliteitsbudget zullen gebruikmaken.
Globalisering en digitalisering hebben de maatschappij veranderd en mensen zijn steeds minder gebonden aan het werken op één vaste plek. Alphabet zegt dat uit eigen onderzoek blijkt dat steeds meer mensen zelf willen bepalen op welke manier ze mobiel willen zijn. Ze staan ook veel meer open voor alternatieve vormen van mobiliteit. Dertig procent van de bedrijven overweegt dan ook een mobiliteitsbudget. Directeur Anne Brons voor marketing & business development bij Alphabet: "Zowel werkgevers als werknemers vragen om innovatieve, om flexibele en duurzame vervoersoplossingen. Als leasemaatschappij vinden wij dat wij de beste partij zijn om in te spelen op de veranderende vervoersbehoefte."

Met het mobiliteitsbudget hebben werknemers de mogelijkheid om met een eigen budget invulling te geven aan hun mobiliteitsbehoefte. Daarnaast kunnen parkeerkosten en externe mobiliteitskaarten geïntegreerd worden. Het budget bestaat onder andere uit een vast bedrag plus een vergoeding voor elke afgelegde zakelijke kilometer. De werkgever en de werknemer krijgen online een real-time overzicht van de gemaakte kosten die periodiek met het salaris worden verrekend. Brons: "Bedrijven willen meer grip op kosten houden. Door inzicht te krijgen in vervoerskosten en te werken met een flexibel budget kunnen zij besparen op de mobiliteitskosten. Bovendien maakt het medewerkers bewuster van het uitgavenpatroon omdat zij dit direct voelen in hun portemonnee."

Dit bewustzijn zou ook gunstig zijn voor het verminderen van de zogenoemde CO2-footprint van bedrijven. Organisaties hebben steeds meer behoefte hun CO2-uitstoot te verminderen. Door verschillende vormen van mobiliteit mogelijk te maken, is de keuze voor duurzame mobiliteit laagdrempeliger, aldus Alphabet.  Door verschillende vervoersmodaliteiten ‘zonder rompslomp’ aan te bieden, zouden medewerkers eerder de keuze maken voor de fiets, openbaar vervoer of deelauto.

Meer over mobiliteitsbudget in de ogen van zakelijke rijders enerzijds en van bedrijven anderzijds in het Nationaal Zakenauto Onderzoek 2013.  

 Alphabet is één van de vijf grootste internationale aanbieders van fleetmanagement met auto’s van alle merken. Het bedrijf is opgericht in 1997 en beheert 530 duizend voertuigen, inclusief  zeventigduizend onderhoudscontracten. Alphabet is aanwezig in negentien landen en is onderdeel van BMW Group.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Hulde voor dit initiatief van Alphabet om met splitsing van vaste en variabele kosten een werkzaam en nuttig mobiliteitsbudget binnen bereik te brengen. Het is uit de mededeling niet helemaal duidelijk, maar het kan haast niet anders dan dat daartoe ook de leaseprijs een splitsing naar vaste en variabele kosten zal laten zien. De mogelijkheid voor klanten om te kunnen kiezen uit dé all in “leaseprijs per maand” en “vaste kosten per maand plus de variabele kosten in centen per km” is essentieel om leasing op verantwoorde wijze onderdeel te maken van een mobiliteitsbudget, een van de voorbeelden van adaptief leasen dus.

Geplaatst door: Roel Hindriks op

Beste heer Hendriks,

Omdat we per kilometer een bedrag vergoeden, moeten er uiteraard ook kosten per kilometer tegenover staan. Zoals u zelf al stelt is het zo dat we de leaseprijs opsplitsen in vaste en variabele kosten. Omdat het vaste budget en de vergoeding per kilometer bekend zijn bij de gebruiker en wij inzichtelijk maken wat de vaste prijs en de prijs per kilometer van een auto zijn, kan een gebruiker zijn eigen budget geheel naar wens inrichten.

Geplaatst door: Alphabet op