MediaMarkt/LeasePlan: 70 Fiats in één uur verkocht

De vanochtend begonnen verkoopactie van MediaMarkt en LeasePlan met de Fiat 500 heeft binnen een uur na aanvang (10.00 uur) zeventig ondertekende contracten opgeleverd. Dat meldt organisator Erik-Jan Teunissen van AutomotivePlan Consultancy.

Teunissen verzorgde ook de vergelijkbare acties met MediaMarkt in 2012 en 2013, destijds met een Fiat Panda maar niet in de vorm van privélease. "Ook die acties waren succesvol, maar de aantallen die we nu in korte tijd halen heb ik nog nooit meegemaakt."

Een leaseconstructie voor particulieren is volgens Teunissen het juiste product in de huidige tijd. De vorige keren moest een Panda-koper bij MediaMarkt achtduizend euro ineens op tafel leggen. "Maar lang niet elke particulier of beginnende ZZP’er kan of wil zo’n bedrag uittrekken. Bovendien wil de huidige generatie consumenten liefst betalen naar gebruik en is men gewend financieel te denken in abonnementsvormen met vaste bedragen. Private lease sluit daar perfect op aan."

Pas na komende zondag zal blijken hoeveel Fiats de 46 Nederlandse vestigingen van de elektronicaretailer precies hebben afgezet. De start is echter dermate veelbelovend, dat de actie met LeasePlan wellicht vaker dan eens per jaar zal plaatsvinden, oppert Teunissen. Met name als de onderliggende processen en procedures soepel worden afgewikkeld. "Daarin is LeasePlan voor nu meer in geïnteresseerd dan in pure aantallen. Men wil vooral tevreden klanten, omdat alleen die de basis vormen voor een herhaling van deze actie."

Overigens zijn de Fiat-organisatie en -dealernetwerk geen directe partij bij het aankoopproces en het aansluitende onderhoud- en reparatietraject. LeasePlan bepaalt welke autobedrijven deze werkzaamheden voor hun rekening mogen nemen.

Update Teunissen, 12.44 uur: "Inmiddels zijn we de honderd voorbij."       

Reacties

Fantastisch gedaan!

Alweer een nieuwe manier om auto’s aan de man (vrouw) te brengen. Geheel zonder tussenkomst van de dealer. Het (gebrek aan verdien) model van de dealer organisatie komt steeds meer in het gedrang. Gelukkig mag de dealer het onderhoud, (uiteraard aan flatrate prijzen), waar geen cent aan te verdienen is doen. Maar niet getreurd, er kunnen nog zat monteurs worden onslagen.

Jammer dat Fiat deze aktie niet via de dealer kan doen!

Geplaatst door: J.M. Cremers op

de dealer kan ook eens zelf te rade gaan. 4,5 liter olie + filter bandenspanning controle en een keer met de zaklantaarn onder de auto door, 1/2 uur werk= kleine beurt bijna 200 euro

Geplaatst door: Bij de Eik op

Erg jammer, Deze electronica gigant heeft al heel wat bedrijven over de kop laten gaan (audio en video bedrijven)als ze nu ook al auto’s gaan verkopen waar ze geen verstand van hebben is het hek van de dam natuurlijk.
dealerbedrijven hebben het al niet makkelijk.
Erg jammer.
Ik ben audio freak nauw daar ga ik dus geen apparatuur kopen allemaal van die mavo medewerkers die totaal geen verstand hebben of enige ervaring op dit gebied.
Ook de consument is hier mede schuldig aan deze kijkt in de winkels en besteld dan online.
Zo gaat de ondernemer met zijn winkel naar de knoppen.
M.heesbeen

Geplaatst door: M.Heesbeen op

70 Auto’s verkocht of gewoon zoals fiat gewend is weggegeven ja de klant kan hier wellicht van profiteren en dan de garantie ja graag naar de dealer die kan het wel oplossen.
beste klant het is in de wereld leven en laten leven als u de hoogste korting wilt moet u niet raar staan te kijken dat de dealer niet zullen overleven en dan?

Geplaatst door: ANDER MERK AUTO DEALER op

Juist in deze tijd is het heel gevaarlijk om auto`s op de pof te kopen. Ja in abonnementsvormen met vaste bedragen klinkt aantrekkelijk, maar is gevaarlijk. Morgen verlies je je baan en overmorgen kan je niet meer betalen. En dan nog maar te zwijgen over de bijkomende kosten van leaseplan.

Geplaatst door: Jerry op

Wat een geweldige publieksvriendelijke actie was dit. Alles duidelijk, geen verborgen kosten zoals bij een dealer de altijd onduidelijke afleverkosten of betalen voor standaard matten. Geen grote investeringen
vooraf. Veel consumenten willen dit en terecht!
Vervullen van autobeheofte 2.0
En autodealers, ik huil dikke krokodillentranen mee hoor. Jullie verspreidingsmodel is achterhaald en de prijzen voor werkplaats zijn fors te noemen. Misschien hadden jullie je al moeten aanpassen, dan had je zelf zo’n leuke actie kunnen bedenken. Niemand gaat kapot aan concurrentie, maar aan zijn eigen reactie daar op.

Geplaatst door: Jan Kramer op

Lekker zo one stop shopping mijn vraag is alleen wat verdiend de Media markt hieraan en hebben ze zelf ook nog eigen handel verkocht of is dit ook uit nood geboren. Alles leuk voor de consument totdat zijn eigen baan op de tocht staat en dan niet miepen.

Geplaatst door: ruth jacobus op

Eerst gaan de banken de fout in met het comercieel verstrekken van financieringsconstructies als woekerpolissen, spaarhypotheken en rentederivaten. Nu krijgen partijen als leaseplan en Mediamarkt de kans om de gemiddelde particulier op een gezellige zondagmiddag met een impulsfinanciering de vernieling in te helpen. Hoe grondig is de financierings intake. Zal wel een lucratieve verzekering bij verkocht worden voor als je arbeidsongeschikt raakt, of als je je baan kwijt wordt. Hoe groot is de drang van partijen als leaseplan om voertuigen de markt in te pompen?

Geplaatst door: Vinken op
MediaMarkt/LeasePlan: 70 Fiats in één uur verkocht - Automobielmanagement.nl

MediaMarkt/LeasePlan: 70 Fiats in één uur verkocht

De vanochtend begonnen verkoopactie van MediaMarkt en LeasePlan met de Fiat 500 heeft binnen een uur na aanvang (10.00 uur) zeventig ondertekende contracten opgeleverd. Dat meldt organisator Erik-Jan Teunissen van AutomotivePlan Consultancy.

Teunissen verzorgde ook de vergelijkbare acties met MediaMarkt in 2012 en 2013, destijds met een Fiat Panda maar niet in de vorm van privélease. "Ook die acties waren succesvol, maar de aantallen die we nu in korte tijd halen heb ik nog nooit meegemaakt."

Een leaseconstructie voor particulieren is volgens Teunissen het juiste product in de huidige tijd. De vorige keren moest een Panda-koper bij MediaMarkt achtduizend euro ineens op tafel leggen. "Maar lang niet elke particulier of beginnende ZZP’er kan of wil zo’n bedrag uittrekken. Bovendien wil de huidige generatie consumenten liefst betalen naar gebruik en is men gewend financieel te denken in abonnementsvormen met vaste bedragen. Private lease sluit daar perfect op aan."

Pas na komende zondag zal blijken hoeveel Fiats de 46 Nederlandse vestigingen van de elektronicaretailer precies hebben afgezet. De start is echter dermate veelbelovend, dat de actie met LeasePlan wellicht vaker dan eens per jaar zal plaatsvinden, oppert Teunissen. Met name als de onderliggende processen en procedures soepel worden afgewikkeld. "Daarin is LeasePlan voor nu meer in geïnteresseerd dan in pure aantallen. Men wil vooral tevreden klanten, omdat alleen die de basis vormen voor een herhaling van deze actie."

Overigens zijn de Fiat-organisatie en -dealernetwerk geen directe partij bij het aankoopproces en het aansluitende onderhoud- en reparatietraject. LeasePlan bepaalt welke autobedrijven deze werkzaamheden voor hun rekening mogen nemen.

Update Teunissen, 12.44 uur: "Inmiddels zijn we de honderd voorbij."       

Reacties

Fantastisch gedaan!

Alweer een nieuwe manier om auto’s aan de man (vrouw) te brengen. Geheel zonder tussenkomst van de dealer. Het (gebrek aan verdien) model van de dealer organisatie komt steeds meer in het gedrang. Gelukkig mag de dealer het onderhoud, (uiteraard aan flatrate prijzen), waar geen cent aan te verdienen is doen. Maar niet getreurd, er kunnen nog zat monteurs worden onslagen.

Jammer dat Fiat deze aktie niet via de dealer kan doen!

Geplaatst door: J.M. Cremers op

de dealer kan ook eens zelf te rade gaan. 4,5 liter olie + filter bandenspanning controle en een keer met de zaklantaarn onder de auto door, 1/2 uur werk= kleine beurt bijna 200 euro

Geplaatst door: Bij de Eik op

Erg jammer, Deze electronica gigant heeft al heel wat bedrijven over de kop laten gaan (audio en video bedrijven)als ze nu ook al auto’s gaan verkopen waar ze geen verstand van hebben is het hek van de dam natuurlijk.
dealerbedrijven hebben het al niet makkelijk.
Erg jammer.
Ik ben audio freak nauw daar ga ik dus geen apparatuur kopen allemaal van die mavo medewerkers die totaal geen verstand hebben of enige ervaring op dit gebied.
Ook de consument is hier mede schuldig aan deze kijkt in de winkels en besteld dan online.
Zo gaat de ondernemer met zijn winkel naar de knoppen.
M.heesbeen

Geplaatst door: M.Heesbeen op

70 Auto’s verkocht of gewoon zoals fiat gewend is weggegeven ja de klant kan hier wellicht van profiteren en dan de garantie ja graag naar de dealer die kan het wel oplossen.
beste klant het is in de wereld leven en laten leven als u de hoogste korting wilt moet u niet raar staan te kijken dat de dealer niet zullen overleven en dan?

Geplaatst door: ANDER MERK AUTO DEALER op

Juist in deze tijd is het heel gevaarlijk om auto`s op de pof te kopen. Ja in abonnementsvormen met vaste bedragen klinkt aantrekkelijk, maar is gevaarlijk. Morgen verlies je je baan en overmorgen kan je niet meer betalen. En dan nog maar te zwijgen over de bijkomende kosten van leaseplan.

Geplaatst door: Jerry op

Wat een geweldige publieksvriendelijke actie was dit. Alles duidelijk, geen verborgen kosten zoals bij een dealer de altijd onduidelijke afleverkosten of betalen voor standaard matten. Geen grote investeringen
vooraf. Veel consumenten willen dit en terecht!
Vervullen van autobeheofte 2.0
En autodealers, ik huil dikke krokodillentranen mee hoor. Jullie verspreidingsmodel is achterhaald en de prijzen voor werkplaats zijn fors te noemen. Misschien hadden jullie je al moeten aanpassen, dan had je zelf zo’n leuke actie kunnen bedenken. Niemand gaat kapot aan concurrentie, maar aan zijn eigen reactie daar op.

Geplaatst door: Jan Kramer op

Lekker zo one stop shopping mijn vraag is alleen wat verdiend de Media markt hieraan en hebben ze zelf ook nog eigen handel verkocht of is dit ook uit nood geboren. Alles leuk voor de consument totdat zijn eigen baan op de tocht staat en dan niet miepen.

Geplaatst door: ruth jacobus op

Eerst gaan de banken de fout in met het comercieel verstrekken van financieringsconstructies als woekerpolissen, spaarhypotheken en rentederivaten. Nu krijgen partijen als leaseplan en Mediamarkt de kans om de gemiddelde particulier op een gezellige zondagmiddag met een impulsfinanciering de vernieling in te helpen. Hoe grondig is de financierings intake. Zal wel een lucratieve verzekering bij verkocht worden voor als je arbeidsongeschikt raakt, of als je je baan kwijt wordt. Hoe groot is de drang van partijen als leaseplan om voertuigen de markt in te pompen?

Geplaatst door: Vinken op