Dit meldt Tial. Workaway wil de ‘versnipperde kostenpost’ mobiliteit inzichtelijk maken. Mobiliteitskosten worden vaak over het hoofd gezien tijdens bezuinigingen, aldus Workaway. Mobiliteit is geen ‘eenduidige kostenpost’, maar meestal worden de kosten versnipperd door het hele bedrijf verwerkt en verrekend. De hr-manager kent alle personeelskosten en de marketeer weet wat er wordt besteed aan marketing. Maar zelden iemand exact hoe hoog de reiskosten zijn, aldus Workaway. Er wordt ook vaak geen eenduidig beleid gevoerd. Volgens de infographic die Workaway maakte, kost een leaserijder de werkgever jaarlijks minimaal 11.500 euro terwijl de treinforens zo’n 3.280 euro kwijt is. De werknemer die zijn eigen auto zakelijk inzet, kost de baas 5.875 euro. (bron: Tial)
Workaway: leaserijder 5 keer zo duur als ov-forens
Workaway, de mobiliteitsdochter van Achmea, zegt dat een leaserijder de werkgever ruim vijf keer zoveel kost dan een ov-forens.
WorkAway zet een aantal mensen in de mobiliteitsbranche op het verkeerde been, maar maakt vooral zichzelf volslagen belachelijk met het bericht en de daarbij getoonde gegevens.
Als geen gegevens worden genoemd: welke auto, brandstofsoort, hoeveel kms voor woonwerk, zakelijk en privé en wat de kostengegevens van de auto of het OV dan kan niemand er dus wat mee. Ondertussen geeft de kop van het artikel (o.a. in MT) wel een volslagen absurd beeld, met “de auto” als verkeerd vervoermiddel. WorkAway (Achmea); weg ermee!
Beste Roel, dit wordt volledig uit z’n verband gerukt op een dubieuze manier. Volgens mij heb ik je al eerder prima tekst en uitleg gegeven, zie http://www.reiskostenblog.nl/nieuws/leaserijder-kost-bedrijfsleven-5-keer-meer-dan-ov-forens/. Daar wil ik het eigenlijk bij laten.
Een s met Roel, WorkAway? Komt dat van een andere planeet? Meeste leaserijders rijden niet iedere dag dezelfde route. Met OV gaan ze dan een 100 urige werkweek maken i.p.v. 60, wat kost dat wel niet…..