AFM op bijeenkomst over privélease

Op de bijeenkomst van Automotive Insiders over privélease (31 maart) zal onder meer de Autoriteit Financiële Markten (AFM) een bijdrage leveren.

In brede kring wordt privélease als een grote kans gezien. Voor de dealers en importeurs om de verkoopaantallen van auto’s op te schroeven; voor de leasemaatschappijen om een geheel nieuwe doelgroep te benaderen. Consumenten biedt privélease de mogelijkheid om in een nieuwe auto te rijden, terwijl werkgevers met een gerust hart het mobiliteitsbudget kunnen aanbieden aan hun werknemers.

Toch kent privélease ook de nodige valkuilen. De leasemaatschappijen krijgen te maken met wettelijk goed beschermde consumenten. Worden werkgevers wel wijzer door de leaseproblemen op het bordje van hun werknemers te leggen? En weet de consument wel waarvoor getekend wordt? Wat vindt AFM ervan?

Aan de bijeenkomst werken tal van sprekers mee: Ivo Lissone, directeur sales Alphabet, Max Erich, senior economisch onderzoeker ING Economisch Bureau,Erik Wijbenga, sales manager Fleet Support, Renate Hemerik, directeur VNA, Cees Klaassen, managing partner Share2UseRob Polman, directeur Bovemij Financiële Diensten en Chris Mudde, directeur mijndomeinauto.nl. De bijeenkomst start 15:30 uur in de Landgoederij In Bunnik. Geïnteresseerden kunnen zich hier aanmelden.

AFM op bijeenkomst over privélease - Automobielmanagement.nl

AFM op bijeenkomst over privélease

Op de bijeenkomst van Automotive Insiders over privélease (31 maart) zal onder meer de Autoriteit Financiële Markten (AFM) een bijdrage leveren.

In brede kring wordt privélease als een grote kans gezien. Voor de dealers en importeurs om de verkoopaantallen van auto’s op te schroeven; voor de leasemaatschappijen om een geheel nieuwe doelgroep te benaderen. Consumenten biedt privélease de mogelijkheid om in een nieuwe auto te rijden, terwijl werkgevers met een gerust hart het mobiliteitsbudget kunnen aanbieden aan hun werknemers.

Toch kent privélease ook de nodige valkuilen. De leasemaatschappijen krijgen te maken met wettelijk goed beschermde consumenten. Worden werkgevers wel wijzer door de leaseproblemen op het bordje van hun werknemers te leggen? En weet de consument wel waarvoor getekend wordt? Wat vindt AFM ervan?

Aan de bijeenkomst werken tal van sprekers mee: Ivo Lissone, directeur sales Alphabet, Max Erich, senior economisch onderzoeker ING Economisch Bureau,Erik Wijbenga, sales manager Fleet Support, Renate Hemerik, directeur VNA, Cees Klaassen, managing partner Share2UseRob Polman, directeur Bovemij Financiële Diensten en Chris Mudde, directeur mijndomeinauto.nl. De bijeenkomst start 15:30 uur in de Landgoederij In Bunnik. Geïnteresseerden kunnen zich hier aanmelden.