Het bedrijf verwacht  dat het aantal privé geleasde auto’s rond 2020 veel hoger zal liggen dan de 100.000 die het ING Economisch Bureau onlangs voorspelde. Martijn Versteegen, woordvoerder van LeasePlan Nederland ziet een combinatie van factoren die zorgen voor grotere aantallen: steeds hogere bijtelling voor zakelijke leaserijders, opkomst van mobiliteitsbudgetten, groeiende zzp-markt, brede trend van bezit naar gebruik, toenemende behoefte aan ontzorging, gemak, lagere en vooral voorspelbare kosten. "Dit zijn allemaal aspecten die ervoor zorgen dat private lease steeds aantrekkelijker wordt."

LeasePlan baseert zijn prognose op eigen onderzoek. De groeiende populariteit van private lease zal volgens de onderneming op den duur zorgen voor een verschuiving in de verhouding tussen zakelijke en private lease binnen het wagenpark. Aan de achterkant verandert er voor een leasemaatschappij als LeasePlan echter weinig. Versteegen: "Een leaseauto blijft een leaseauto en wat ons betreft kan iedereen leasen. Dankzij onze ervaring in de zakelijke markt kunnen wij nu ook consumenten het gemak en de zekerheid van een leaseauto laten ervaren."

Tijdens de AutoRAI introduceert LeasePlan een grootschalige private lease-actie bij Albert Heijn.