Het platform kan door iedereen gebruikt worden en is gebaseerd op het Mobility Portal van Mobility Concept. Arval speelt ermee in op de relatief geringe belangstelling bij wagenparkbeheerders voor mobiliteitsdiensten- en budgetten.

Uit de CVO Fleet Barometer van Arval Nederland bleek onlangs dat gebrek aan kennis van deze materie een van de oorzaken van de lauwe interesse is. Slechts 8 procent van de wagenparkbeheerders bij kleinere bedrijven en 19 procent van de fleetmanagers bij grotere bedrijven is van mening dat de leasemaatschappij moet komen met mobiliteitsplannen. Volgens Arval komt dit met name doordat organisaties niet op de hoogte zijn van de mogelijkheden van diverse mobiliteitsdiensten. Het platform moet zichtbaarder maken wat de toegevoegde waarde kan zijn, zoals maatschappelijk verantwoord ondernemen, hogere medewerkerstevredenheid en besparingen op mobiliteitskosten en FTE’s.

Met een keur aan mobiliteitsdiensten kunnen bedrijven volgens Arval beter inspelen op individuele behoeften van medewerkers. Grote organisaties die overwegen om een mobiliteitsplatform aan te bieden aan de medewerkers, onderschrijven dit in het CVO-onderzoek: 72 procent verwacht de mobiliteitskosten te optimaliseren, terwijl 44 procent denkt maatschappelijk verantwoorder te kunnen ondernemen. Verder geeft 34 procent van de ondervraagde fleetmanagers aan dat de tevredenheid van hun medewerkers kan toenemen.