In eerste instantie op het gebied van verzekeringen en schademanagement. Het kan zo maar 25 procent besparing opleveren, menen de initiatiefnemers. Een eerste collectief moet begin 2016 van start gaan. Dat kan dus anders, was het idee van Hans Blink en zijn mede-initiatiefnemers Jan van Delft (o.a. ex ceo TerbergLeasing en VW/AUDI DC) en Frits Schulte  (o.a. ex directeur Volkswagen Verzekering Service). Grote leasemaatschappijen en fleetowners regelen hun verzekeringen allemaal zelf, treden in feite op als eigen verzekeraar. Ze nemen het risico op cascoverzekeringen zelf en nemen een groot eigen risico op de wettelijke verplichte WA-verzekering. Hans Blink: "Daarnaast kopen leasemaatschappijen door hun grote volume ook schade in bij de grote ketens. Daar weten ze ook flinke kortingen te bedingen als ze de schade sturen naar de betreffende keten. Ook op de regreskosten, de niet-eigenschuld schades, pakt men marge. Die bedragen worden bruto uitgekeerd terwijl je voor netto minder repareert. Al die voordelen komen niet altijd en zeker niet ten volle ten gunste van leaseklanten, in ieder geval niet van de kleinere fleetowners." Zie interview http://www.trendsinautoleasing.nl/