Een deel van de resultaten van het NZO 2015 zijn vervat in een boekje. U kunt dit boekje downloaden op de volgende locaties: www.automobielmanagement.nl/NZO , http://www.rdc.nl/, http://www.vna-lease.nl/ en http://www.vms-insight.nl/.

Echter, niet alle wetenswaardigheden, prognoses en crossings zijn hierin opgenomen. Bent u een marketeer en zoekt u specifieke gegevens voor de verdieping van een marketingstrategie, een (her)positioneringscampagne of voor het bijstellen van de sales-opportunities? Of bent u verantwoordelijk voor een wagenpark en bent u op zoek naar specifieke gegevens voor het maken van een effectief mobiliteitsbeleid?  Die vindt u in de NZO-dashboards.

Waarom een dashboard?

Met behulp van het NZO-dashboard krijgt u op een selfservice-wijze toegang tot alle onderzoekdata. Tot op onderzoeksvraagniveau kunt u zelf analyses maken en dwarsverbanden ontdekken. Grafieken en onderzoeksresultaten kunnen met een druk op de knop worden gedeeld met collega’s of in een presentatie geplaatst.

Een aantal voorbeelden van vragen die beantwoord worden met behulp van het NZO-dashboard:

  • "Zijn zakelijke rijders met een mobiliteitsbudget meer dan gemiddeld geïnteresseerd in privé-lease?"

  • "Wat voor soort bedrijven hanteren juist wel (of juist niet) een strikt merkenbeleid?"
  • "Wat zijn de belangrijkste overwegingen om vaker gebruik te maken van een alternatieve mobiliteitsvorm (dan de zakenauto)?"

Met een jaarlicentie krijgt u één jaar volledige toegang tot al deze onderzoeksresultaten en thema’s van zowel het berijders- als het bedrijvenonderzoek. Bovendien komen nieuwe onderzoeksresultaten m.b.t. de attractiviteitsindex begin 2016 beschikbaar via het dashboard. Voor slechts €950,- all-in (excl. BTW) heeft u toegang tot deze schat aan informatie; onmisbaar voor de automotive en/of mobility expert!    

Meer informatie?

Ga naar: www.automobielmanagement.nl/amnzodashboardaanvraag.php of www.vms-insight.nl/nzo-dashboard

Over het onderzoek:

Het Nationaal Zakenauto Onderzoek is inmiddels een vaste waarde geworden. Maatregelen en gedragsveranderingen worden in kaart gebracht, actuele thema’s worden getoetst en het NZO voorspelt de marktaandeelontwikkeling van merken in de zakelijke markt. Dit jaar hebben meer dan 3.600 zakelijke rijders en meer dan 400 bedrijven deelgenomen.

Het onderzoek is uitgevoerd vanuit het perspectief van de zakelijke rijder én de werkgever. Naast de vaste onderzoeksbasis (huidige zakenauto, volgende zakenauto, keuzefactoren, etc.) zijn dit jaar de volgende thema’s uitgediept: voorspelling effecten fiscaliteit, status en acceptatie connectiviteit, telematica & privacy, oriëntatie & keuzeproces werkgever, flexibilisering zakelijke mobiliteit en effectiviteit van sturingsmechanismen

Meer informatie over het onderzoek en /of over de dashboards? Neem dan contact op met Eric Vousten van VMS | insight: http://www.vms-insight.nl/ of info@vms-insight.nl