Mobility Mixx realiseert ‘forse groei’ deelauto

Mobility Mixx, aanbieder van mobiliteitsdiensten voor de zakelijke markt, heeft in 2015 ‘op alle fronten’ een forse groei gerealiseerd. Inmiddels zijn al 7,5 miljoen kilometers in deelauto’s afgelegd.

paul wessels mobility mixx

Dit maakt de dochterorganisatie van Leaseplan vandaag bekend. In totaal werden er met de mobiliteitskaart ruim een half miljard kilometers afgelegd (+25%), waarvan inmiddels 7,5 miljoen in deelauto’s. Mobility Mixx verwacht dat de positieve trend komend jaar minimaal gehandhaafd blijft en in het volume zakelijke deelauto’s zet de onderneming voor dit jaar in op een verdubbeling.
De groei is deels te danken aan het winnen van een aanbesteding van de Rijkoverheid. Sinds 2014 stapten de diverse departementen gefaseerd over op de dienstverlening van Mobility Mixx. Het aantal kaarthouders groeide daardoor naar circa 120 duizend. Zij maakten gezamenlijk het afgelopen jaar niet alleen fors meer gebruik van het openbaar vervoer (trein, ov-fiets, p+r) maar ook van zakelijke deelauto’s. Er werden vijftig duizend deelautoritten gemaakt van gemiddeld 150 kilometer lang.

Deelauto relevant

Dankzij de sterk toegenomen vraag uit de markt groeide het aantal zakelijke deelauto’s in 2015 met 42 procent. Volgens directeur Paul Wessels van Mobility Mixx is de introductie van het label SammSamm in het tweede kwartaal van 2015 een belangrijke motor geweest achter de toenemende vraag naar zakelijk autodelen. "SammSamm wordt goed ontvangen en er is veel interesse vanuit de markt", aldus Wessels. Hij zegt dat de marktvraag in hoog tempo verandert en dat de deelauto steeds vaker wordt gezien als relevant onderdeel van het totale wagenpark van een organisatie. "Wij bieden een oplossing voor de grote groep werknemers die zo nu en dan zakelijk moeten rijden. Zakelijke kilometers met de eigen auto zijn dan niet meer nodig, de werkgever biedt een voordelig, veilig en schoon alternatief."

Eind 2015 stond de teller op 650 deelauto’s. Eind 2016 moeten dat er twee keer zoveel zijn, vindt Wessels. "Wij verwachten een verdere toename in de vraag naar alternatieve mobiliteitsdiensten en vooral op het terrein van zakelijk autodelen. Steeds meer bedrijven zijn actief op zoek naar mogelijkheden om het eigen wagenpark te verschonen én te verkleinen.

Mobility Mixx realiseert ‘forse groei’ deelauto - Automobielmanagement.nl

Mobility Mixx realiseert ‘forse groei’ deelauto

Mobility Mixx, aanbieder van mobiliteitsdiensten voor de zakelijke markt, heeft in 2015 ‘op alle fronten’ een forse groei gerealiseerd. Inmiddels zijn al 7,5 miljoen kilometers in deelauto’s afgelegd.

paul wessels mobility mixx

Dit maakt de dochterorganisatie van Leaseplan vandaag bekend. In totaal werden er met de mobiliteitskaart ruim een half miljard kilometers afgelegd (+25%), waarvan inmiddels 7,5 miljoen in deelauto’s. Mobility Mixx verwacht dat de positieve trend komend jaar minimaal gehandhaafd blijft en in het volume zakelijke deelauto’s zet de onderneming voor dit jaar in op een verdubbeling.
De groei is deels te danken aan het winnen van een aanbesteding van de Rijkoverheid. Sinds 2014 stapten de diverse departementen gefaseerd over op de dienstverlening van Mobility Mixx. Het aantal kaarthouders groeide daardoor naar circa 120 duizend. Zij maakten gezamenlijk het afgelopen jaar niet alleen fors meer gebruik van het openbaar vervoer (trein, ov-fiets, p+r) maar ook van zakelijke deelauto’s. Er werden vijftig duizend deelautoritten gemaakt van gemiddeld 150 kilometer lang.

Deelauto relevant

Dankzij de sterk toegenomen vraag uit de markt groeide het aantal zakelijke deelauto’s in 2015 met 42 procent. Volgens directeur Paul Wessels van Mobility Mixx is de introductie van het label SammSamm in het tweede kwartaal van 2015 een belangrijke motor geweest achter de toenemende vraag naar zakelijk autodelen. "SammSamm wordt goed ontvangen en er is veel interesse vanuit de markt", aldus Wessels. Hij zegt dat de marktvraag in hoog tempo verandert en dat de deelauto steeds vaker wordt gezien als relevant onderdeel van het totale wagenpark van een organisatie. "Wij bieden een oplossing voor de grote groep werknemers die zo nu en dan zakelijk moeten rijden. Zakelijke kilometers met de eigen auto zijn dan niet meer nodig, de werkgever biedt een voordelig, veilig en schoon alternatief."

Eind 2015 stond de teller op 650 deelauto’s. Eind 2016 moeten dat er twee keer zoveel zijn, vindt Wessels. "Wij verwachten een verdere toename in de vraag naar alternatieve mobiliteitsdiensten en vooral op het terrein van zakelijk autodelen. Steeds meer bedrijven zijn actief op zoek naar mogelijkheden om het eigen wagenpark te verschonen én te verkleinen.