Keurmerk Private Lease voorwaarde voor succes

Het Stichting Keurmerk Private Lease telt inmiddels vijftien aangesloten leden, acht aspirant en vijf leasemaatschappijen waarmee de gesprekken in een vergevorderd stadium zijn, liet medesamensteller van het Keurmerk Arnold Koopmans gisteren weten tijdens de bijeenkomst Private Lease van Automotive Insiders in Utrecht.

Koopmans ziet het Keurmerk als een succesvoorwaarde. "Het geeft de consument vertrouwen. En daar valt of staat het succes van private lease mee." VNA-directeur Renate Hemerik onderschreef dit en adviseerde haar leden om het Keurmerk te omarmen en na te leven. "Want één rotte appel in de mand kan het succes teniet doen."
Het Keurmerk staat in de woorden van Koopmans ‘robuust en biedt bescherming aan de consument’ met een heldere invulling ten aanzien van beëindiging van het contract, meer of minder kilometers, eigen risico bij schades en welke gevolgen de private lease constructie kan hebben bij het BKR.
Bijna alle automerken en ongeveer tachtig procent van het leasewagenpark zijn aangesloten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Je kunt dan wel roepen dat het Keurmerk robuust, transparant en goed de klant is, maar dat is niet meer dan een holle retoriek als geen behoorlijk antwoord gegeven kan (of wil) worden op de vragen:
a. waarom wordt in de keurmerk voorwaarden wel nadrukkelijk gesproken over de mogelijkheden tot verhoging van de leaseprijs maar is niets gemeld over mogelijke minder kosten en kilometers;
b. hoe kan het dat de voorwaarden precies aangeven hoe meer kilometers zullen worden verrekend (prima bepaling), maar zijn er toch deelnemers die gebruik maken van km-bundels waarbij meer-kms ook kunnen leiden tot zeer forse leaseprijs-verhoging met terugwerkende kracht;
c. waarom kan het keurmerk niet verklaren hoe de in de voorwaarden genoemde maximering van een afkoopsom (“opzeggingsvergoeding”) wordt vastgesteld.
Kortom er moet nog wel wat veranderen voordat de keurmerk-voorwaarden echte kwaliteit garanderen. Gelukkig zorgen de meeste leasemijen wel voor goede dienstverlening, maar dat was voor het keurmerk ook al.

Geplaatst door: Roel Hindriks op
Keurmerk Private Lease voorwaarde voor succes - Automobielmanagement.nl

Keurmerk Private Lease voorwaarde voor succes

Het Stichting Keurmerk Private Lease telt inmiddels vijftien aangesloten leden, acht aspirant en vijf leasemaatschappijen waarmee de gesprekken in een vergevorderd stadium zijn, liet medesamensteller van het Keurmerk Arnold Koopmans gisteren weten tijdens de bijeenkomst Private Lease van Automotive Insiders in Utrecht.

Koopmans ziet het Keurmerk als een succesvoorwaarde. "Het geeft de consument vertrouwen. En daar valt of staat het succes van private lease mee." VNA-directeur Renate Hemerik onderschreef dit en adviseerde haar leden om het Keurmerk te omarmen en na te leven. "Want één rotte appel in de mand kan het succes teniet doen."
Het Keurmerk staat in de woorden van Koopmans ‘robuust en biedt bescherming aan de consument’ met een heldere invulling ten aanzien van beëindiging van het contract, meer of minder kilometers, eigen risico bij schades en welke gevolgen de private lease constructie kan hebben bij het BKR.
Bijna alle automerken en ongeveer tachtig procent van het leasewagenpark zijn aangesloten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Je kunt dan wel roepen dat het Keurmerk robuust, transparant en goed de klant is, maar dat is niet meer dan een holle retoriek als geen behoorlijk antwoord gegeven kan (of wil) worden op de vragen:
a. waarom wordt in de keurmerk voorwaarden wel nadrukkelijk gesproken over de mogelijkheden tot verhoging van de leaseprijs maar is niets gemeld over mogelijke minder kosten en kilometers;
b. hoe kan het dat de voorwaarden precies aangeven hoe meer kilometers zullen worden verrekend (prima bepaling), maar zijn er toch deelnemers die gebruik maken van km-bundels waarbij meer-kms ook kunnen leiden tot zeer forse leaseprijs-verhoging met terugwerkende kracht;
c. waarom kan het keurmerk niet verklaren hoe de in de voorwaarden genoemde maximering van een afkoopsom (“opzeggingsvergoeding”) wordt vastgesteld.
Kortom er moet nog wel wat veranderen voordat de keurmerk-voorwaarden echte kwaliteit garanderen. Gelukkig zorgen de meeste leasemijen wel voor goede dienstverlening, maar dat was voor het keurmerk ook al.

Geplaatst door: Roel Hindriks op