ALD Automotive zet leaserijders in als autoverkopers

ALD lanceert Own my car. Hiermee kunnen leaserijders hun leaseauto aan het einde van het contract verkopen via social media en er wat aan over houden.

ALD Automotive zet leaserijders in als autoverkopers

De online tool is bedacht door ALD Automotive en ontwikkeld in samenwerking met Capgemini. Own my car gaat van start in een pilot met 250 deelnemers.

Met Own my car krijgen leaserijders van ALD Automotive 8 tot 10 weken voor het einde van het contract een aantrekkelijk aanbod om de auto over te nemen. Gaan zij hier niet op in, dan kan hetzelfde aanbod via social media worden gedeeld. Leidt het tot een koop, dan ontvangt de leaserijder een dinercheque van €150,-.

Het kopen van een gebruikte leaseauto via de tool brengt verschillende voordelen, stelt de leasemaatschappij. De koper heeft een prijsvoordeel en er is meer vertrouwen omdat de auto wordt gekocht van iemand binnen zijn of haar persoonlijke netwerk. ALD kan door de verkoop op deze manier een schakel uit het operationele proces halen, wat voor hen een besparing oplevert.

Own my car is het winnende idee van ALD Automotive Nederland tijdens de Driver Experience Challenge. Tijdens deze internationale innovatiewedstrijd konden alle 41 landen een innovatief idee pitchen. De Nederlandse inbreng is als beste beoordeeld en won hiermee de uitvoering van het idee. Capgemini Frankrijk heeft met een team van zes personen geholpen het idee verder uit te bouwen en te ontwikkelen tot een product wat klaar is voor de markt.

Bron: Trends in Autoleasing 

ALD Automotive zet leaserijders in als autoverkopers - Automobielmanagement.nl

ALD Automotive zet leaserijders in als autoverkopers

ALD lanceert Own my car. Hiermee kunnen leaserijders hun leaseauto aan het einde van het contract verkopen via social media en er wat aan over houden.

ALD Automotive zet leaserijders in als autoverkopers

De online tool is bedacht door ALD Automotive en ontwikkeld in samenwerking met Capgemini. Own my car gaat van start in een pilot met 250 deelnemers.

Met Own my car krijgen leaserijders van ALD Automotive 8 tot 10 weken voor het einde van het contract een aantrekkelijk aanbod om de auto over te nemen. Gaan zij hier niet op in, dan kan hetzelfde aanbod via social media worden gedeeld. Leidt het tot een koop, dan ontvangt de leaserijder een dinercheque van €150,-.

Het kopen van een gebruikte leaseauto via de tool brengt verschillende voordelen, stelt de leasemaatschappij. De koper heeft een prijsvoordeel en er is meer vertrouwen omdat de auto wordt gekocht van iemand binnen zijn of haar persoonlijke netwerk. ALD kan door de verkoop op deze manier een schakel uit het operationele proces halen, wat voor hen een besparing oplevert.

Own my car is het winnende idee van ALD Automotive Nederland tijdens de Driver Experience Challenge. Tijdens deze internationale innovatiewedstrijd konden alle 41 landen een innovatief idee pitchen. De Nederlandse inbreng is als beste beoordeeld en won hiermee de uitvoering van het idee. Capgemini Frankrijk heeft met een team van zes personen geholpen het idee verder uit te bouwen en te ontwikkelen tot een product wat klaar is voor de markt.

Bron: Trends in Autoleasing