Het totale wagenpark van de leasemaatschappij telt vanaf begin 2018 meer dan 40.000 leasecontracten in Nederland. De grootste groei is te zien in het private lease-segment.
Private lease beslaat inmiddels meer dan 20 procent van de Nederlandse leasevloot. Ook zakelijk groeit het bedrijf snel, onder meer door het leaseconcept ‘ALD choice’. Dat is een nieuwe manier van leasen waarbij gebruikers uit een wisselend aanbod een auto kunnen kiezen met flexibele looptijden vanaf 3 maanden.
Innovatie blijft speerpunt
Jeroen Kruisweg, algemeen directeur van ALD Automotive Nederland: "De snelle groei die wij in 2017 hebben doorgemaakt komt vooral doordat we sterk ingezet hebben op service en innovatie. Dit jaar willen we de dienstverlening verder digitaliseren en staat onder meer doorontwikkeling van ALD choice op de agenda. Wij blijven verder werken aan het verbeteren van onze dienstverlening. Eind vorig jaar heeft ons dat de titel Beste Leasemaatschappij van Nederland opgeleverd."
Uitbreiding private lease
Het aanbod private lease auto’s wordt in 2018 uitgebreid, zowel via partnerships als via het ALD-merk. "Hierdoor kunnen we in dit segment nog beter voldoen aan de wensen van onze klanten en steeds meer modellen bieden, als aanvulling op de zakelijke markt. Een andere innovatie waar we dit jaar verder aan gaan bouwen is autodelen. We geloven dat dit de toekomst heeft en gaan daarbij gebruik maken van een platform dat door ALD Italië is ontwikkeld", besluit Kruisweg.
Wereldwijd telt de leasevloot van ALD Automotive meer dan 1,5 miljoen voertuigen.