VZR: Leaserijder heeft minder te kiezen door WLTP

De nieuwe WLTP-meetmethode van CO2-uitstoot bij nieuwe auto’s zorgt voor oplopende autoprijzen en daardoor een beperking van de keuze in het leasebudget van de zakelijke rijder. Werkgevers moeten daar rekening mee houden in het vaststellen van de leasenormen, aldus VZR.

VZR: Leaserijder heeft minder te kiezen door WLTP

Als auto’s duurder worden en de normleasebedragen die werkgevers hanteren gelijk blijven, dan worden zakelijke rijders beperkt in hun keuze. Vereniging Zakelijke Rijders (VZR) vindt dat de zakelijke rijder niet de dupe mag worden van een verandering in een Europese testmethodiek en roept werkgevers op om de normleasebedragen nu reeds te verhogen.

VZR noemt de WLTP-test het op zich een terechte ontwikkeling omdat het verbruik realistischer wordt ingeschat. "Maar als de normen echter gelijk blijven terwijl auto’s duurder worden, dan is er in praktijk voor een berijder minder keuze. Bijvoorbeeld: Heeft de berijder vandaag de mogelijkheid om een Volkswagen Golf te rijden, dan is dat straks nog maar een Volkswagen Polo", aldus VZR-voorzitter Jan van Delft.

De organisatie roept daarom werkgevers op om niet te wachten op de jaarlijkse indexering, maar nu reeds een aanpassing te doen in de normleasebedragen van minimaal 5%. Dit om te voorkomen dat de zakelijke rijder de dupe wordt van de nieuwe testmethode.

[bijlage: TNO-rapport betreffende de overgang NEDC-WLTP voor personenauto’s]   

 TNO Rapport NEDC-WLTP bij persbericht Leaserijder heeft minder te kiezen .

 

VZR: Leaserijder heeft minder te kiezen door WLTP - Automobielmanagement.nl

VZR: Leaserijder heeft minder te kiezen door WLTP

De nieuwe WLTP-meetmethode van CO2-uitstoot bij nieuwe auto’s zorgt voor oplopende autoprijzen en daardoor een beperking van de keuze in het leasebudget van de zakelijke rijder. Werkgevers moeten daar rekening mee houden in het vaststellen van de leasenormen, aldus VZR.

VZR: Leaserijder heeft minder te kiezen door WLTP

Als auto’s duurder worden en de normleasebedragen die werkgevers hanteren gelijk blijven, dan worden zakelijke rijders beperkt in hun keuze. Vereniging Zakelijke Rijders (VZR) vindt dat de zakelijke rijder niet de dupe mag worden van een verandering in een Europese testmethodiek en roept werkgevers op om de normleasebedragen nu reeds te verhogen.

VZR noemt de WLTP-test het op zich een terechte ontwikkeling omdat het verbruik realistischer wordt ingeschat. "Maar als de normen echter gelijk blijven terwijl auto’s duurder worden, dan is er in praktijk voor een berijder minder keuze. Bijvoorbeeld: Heeft de berijder vandaag de mogelijkheid om een Volkswagen Golf te rijden, dan is dat straks nog maar een Volkswagen Polo", aldus VZR-voorzitter Jan van Delft.

De organisatie roept daarom werkgevers op om niet te wachten op de jaarlijkse indexering, maar nu reeds een aanpassing te doen in de normleasebedragen van minimaal 5%. Dit om te voorkomen dat de zakelijke rijder de dupe wordt van de nieuwe testmethode.

[bijlage: TNO-rapport betreffende de overgang NEDC-WLTP voor personenauto’s]   

 TNO Rapport NEDC-WLTP bij persbericht Leaserijder heeft minder te kiezen .