Want 2020 belooft een kanteljaar te worden, stelt Arval. Eerder ontvouwde de leasemaatschappij al hun nieuwe slogan ‘For the many journeys in life’. Dat moet, volgens Alain Van Groenendael CEO van Arval, aansluiten bij de nieuwe rol van Arval die verder gaat dan alleen het aanbieden van fullservice autoleasing. “We willen onze klanten eenvoudige, naadloze en end-to-end mobiliteitsoplossingen bieden die aansluiten bij hun behoeften”. Elektrificering van het wagenpark is een belangrijk onderdeel bij die nieuwe strategie. Dit jaar wil het qua ev-registraties twee keer zo hard groeien als de markt. Maar er zal ook worden ingezet op autodelen, rit-delen, fietsen en autonoom rijden.

Arval Nederland telt nu ruim 47.000 voertuigen, een groei die uit alle segmenten kwam, benadrukt Onno Bierhoff, General Manager van Arval Nederland. De groei is per bedrijfsonderdeel gemeten: Corporate en internationale klanten +7,6%, het flexibele Short Term Rental product +28,1% en de Retail business +96,6%. Dit heeft geresulteerd in een totale jaarlijkse vlootgroei van 18,5%.

“De toevoeging van onze white labelactiviteiten, een bredere focus op lichte bedrijfsvoertuigen en de voortzetting van investeringen in online oplossingen voor particuliere lease hebben bijgedragen aan dit positieve resultaat. In 2020 zal de nadruk liggen op verdere digitalisering van de klantreis, mobiliteit en dus een groei van het wagenpark met de nadruk op elektrische voertuigen”, aldus Bierhoff.