FinancialLease.nl komt met Sale and Leaseback

Ondernemers worden momenteel hard getroffen door de maatregelen van de coronacrisis. Financiële buffers raken snel op, en de inkomsten blijven uit. Daarom biedt FinancialLease.nl nu Sale and Leaseback voor ondernemers met een koopauto. ‘Je blijft rijden in je eigen auto terwijl je direct vermogen vrijspeelt’.

Jurriën van Dijk, algemeen directeur bij FinancialLease.nl: “Het moment dat de eerste maatregelen werden aangekondigd, wisten we dat dit impact ging hebben op veel ondernemers in Nederland. Sale and Leaseback behoorde al tot de mogelijkheden, maar we hebben nu juist de focus op dit product omdat we geloven dat het uitkomst biedt voor de getroffen ondernemers.”

Liquide middelen

Het product Sale and Leaseback is voor ondernemers met een eigen auto die snel liquide middelen beschikbaar willen hebben. De ondernemer doet een aanvraag voor Sale and Leaseback via Slimleasen.nl, ontvangt een offerte voor de auto en stelt vervolgens een factuur op aan de bank. Nadat alle documenten zijn ondertekend ontvangt hij binnen drie dagen geld op de rekening, aldus FinancielLease.nl. ‘Ondernemers die gebruik maken van Sale and Leaseback profiteren van dezelfde (fiscale) voordelen als financial lease en betalen de overeenkomst in termijnen af’.

Ook voor zzp’ers

“Zzp’ers hebben vaak een auto die zij al privé hadden gekocht, voor hen is dit de ideale manier om een buffer op te bouwen,” aldus Van Dijk. “Omdat je de auto kan blijven rijden, hoef je je wagenpark niet in te perken en kun je de gebruikelijke werkzaamheden straks direct weer oppakken wanneer dat mogelijk is.” Voor starters is Sale and Leaseback helaas niet mogelijk, de bank heeft een garantie nodig dat de onderneming ten minste twee jaar bestaat.

Reacties

Crisis en het effect op autokosten

Zodra zich een ontwikkeling voordoet die de omzet van bedrijven kan gaan bedreigen doen de ondernemers er goed aan om meteen te kijken naar mogelijkheden om de schade te beperken; terugdringen van kosten is daarbij cruciaal, autokosten in het bijzonder.
Ingeval de auto’s zijn gekocht en de kosten worden betaald zoals ze zich voordoen (tanken en onderhoud) is de daling van uitgaven voor gebruik meteen merkbaar. Bij heel grote afname van bedrijfsactiviteiten zal helemaal stilzetten van (niet essentiële) auto’s overwogen moeten worden. De verzekeringspremie kan daarop worden aangepast en via “kenteken schorsing” kan de motorrijtuigenbelasting worden geschrapt. Verder kan het ook nodig worden een aantal auto’s af te stoten en het eerste verlies maar te nemen in ruil voor extra liquiditeit.

Voor geleaste auto’s (operationele service leasing) heeft de door een crisis getroffen ondernemer die vrijheid van handelen niet en blijven de maandfacturen voor de leasekosten en vaak ook het brandstofvoorschot gewoon komen. Voor lopende leasecontracten is het aan te raden om zo spoedig als mogelijk met de leasemaatschappij te overleggen omtrent aanpassing van de lease-afspraken.
Een eerste stap die eigenlijk meteen moet worden gedaan is het stoppen van een voorschot betalen voor brandstofkosten; betalen achteraf voor werkelijke tankingen is (ook zonder crisis) de betere werkwijze. De tweede aanbeveling betreft het verlengen van de standaard leaseperiode tot 60 maanden voor personenauto’s en liefst nog langer voor bestelauto’s. Verlenging heeft twee voordelen; het voorkomt dat in ongewisse tijden weer een nieuw contract wordt aangegaan met verplichtingen voor meerdere jaren en bovendien opent een verlenging van de contractduur met lagere kilometrages de deur naar een vermindering van de leaseprijs per maand.

Ook voor de leasemaatschappij kan verlenging van contracten aantrekkelijk zijn; langer doorrijden zorgt voor extra dekking van de afschrijvingskosten en daarmee ook verlaging van het in crisistijd altijd geldende extra restwaarderisico.

Kortom: Crisis betekent voor veruit de meeste bedrijven minder af te leggen kilometers en dat dient ook voor overeenkomstig minder km-kosten te zorgen, onafhankelijk of het gekochte of geleaste auto’s betreft. De meeste leasemaatschappijen begrijpen dit en zullen zeker tegemoet willen komen aan de behoeften van hun klanten.

Geplaatst door: Roel Hindriks op

In mijn enthousiasme om uitleg te geven aan de kostenaspecten van een crisis ben ik vergeten in te gaan op het sale and leasebak aanbod. De overstap om de eigen gekochte auto’s naar leasing te verhuizen is vooral te overwegen om zo de liquiditeit aan te vullen. Daarbij is een keuze te maken tussen (netto) Operationele lease of Financiële lease. In de situatie zoals nu (Covid-19 crisis) blijkt Fin. lease (een kredietvorm) dan vaak de betere methode; de auto blijft dan op de eigen balans en het geeft behalve verruiming van de fin. middelen ook behoud van vrijheid van handelen plus het (blijven) afschrijven volgens eigen zakelijk inzicht

Geplaatst door: roel Hindriks op
FinancialLease.nl komt met Sale and Leaseback - Automobielmanagement.nl

FinancialLease.nl komt met Sale and Leaseback

Ondernemers worden momenteel hard getroffen door de maatregelen van de coronacrisis. Financiële buffers raken snel op, en de inkomsten blijven uit. Daarom biedt FinancialLease.nl nu Sale and Leaseback voor ondernemers met een koopauto. ‘Je blijft rijden in je eigen auto terwijl je direct vermogen vrijspeelt’.

Jurriën van Dijk, algemeen directeur bij FinancialLease.nl: “Het moment dat de eerste maatregelen werden aangekondigd, wisten we dat dit impact ging hebben op veel ondernemers in Nederland. Sale and Leaseback behoorde al tot de mogelijkheden, maar we hebben nu juist de focus op dit product omdat we geloven dat het uitkomst biedt voor de getroffen ondernemers.”

Liquide middelen

Het product Sale and Leaseback is voor ondernemers met een eigen auto die snel liquide middelen beschikbaar willen hebben. De ondernemer doet een aanvraag voor Sale and Leaseback via Slimleasen.nl, ontvangt een offerte voor de auto en stelt vervolgens een factuur op aan de bank. Nadat alle documenten zijn ondertekend ontvangt hij binnen drie dagen geld op de rekening, aldus FinancielLease.nl. ‘Ondernemers die gebruik maken van Sale and Leaseback profiteren van dezelfde (fiscale) voordelen als financial lease en betalen de overeenkomst in termijnen af’.

Ook voor zzp’ers

“Zzp’ers hebben vaak een auto die zij al privé hadden gekocht, voor hen is dit de ideale manier om een buffer op te bouwen,” aldus Van Dijk. “Omdat je de auto kan blijven rijden, hoef je je wagenpark niet in te perken en kun je de gebruikelijke werkzaamheden straks direct weer oppakken wanneer dat mogelijk is.” Voor starters is Sale and Leaseback helaas niet mogelijk, de bank heeft een garantie nodig dat de onderneming ten minste twee jaar bestaat.

Reacties

Crisis en het effect op autokosten

Zodra zich een ontwikkeling voordoet die de omzet van bedrijven kan gaan bedreigen doen de ondernemers er goed aan om meteen te kijken naar mogelijkheden om de schade te beperken; terugdringen van kosten is daarbij cruciaal, autokosten in het bijzonder.
Ingeval de auto’s zijn gekocht en de kosten worden betaald zoals ze zich voordoen (tanken en onderhoud) is de daling van uitgaven voor gebruik meteen merkbaar. Bij heel grote afname van bedrijfsactiviteiten zal helemaal stilzetten van (niet essentiële) auto’s overwogen moeten worden. De verzekeringspremie kan daarop worden aangepast en via “kenteken schorsing” kan de motorrijtuigenbelasting worden geschrapt. Verder kan het ook nodig worden een aantal auto’s af te stoten en het eerste verlies maar te nemen in ruil voor extra liquiditeit.

Voor geleaste auto’s (operationele service leasing) heeft de door een crisis getroffen ondernemer die vrijheid van handelen niet en blijven de maandfacturen voor de leasekosten en vaak ook het brandstofvoorschot gewoon komen. Voor lopende leasecontracten is het aan te raden om zo spoedig als mogelijk met de leasemaatschappij te overleggen omtrent aanpassing van de lease-afspraken.
Een eerste stap die eigenlijk meteen moet worden gedaan is het stoppen van een voorschot betalen voor brandstofkosten; betalen achteraf voor werkelijke tankingen is (ook zonder crisis) de betere werkwijze. De tweede aanbeveling betreft het verlengen van de standaard leaseperiode tot 60 maanden voor personenauto’s en liefst nog langer voor bestelauto’s. Verlenging heeft twee voordelen; het voorkomt dat in ongewisse tijden weer een nieuw contract wordt aangegaan met verplichtingen voor meerdere jaren en bovendien opent een verlenging van de contractduur met lagere kilometrages de deur naar een vermindering van de leaseprijs per maand.

Ook voor de leasemaatschappij kan verlenging van contracten aantrekkelijk zijn; langer doorrijden zorgt voor extra dekking van de afschrijvingskosten en daarmee ook verlaging van het in crisistijd altijd geldende extra restwaarderisico.

Kortom: Crisis betekent voor veruit de meeste bedrijven minder af te leggen kilometers en dat dient ook voor overeenkomstig minder km-kosten te zorgen, onafhankelijk of het gekochte of geleaste auto’s betreft. De meeste leasemaatschappijen begrijpen dit en zullen zeker tegemoet willen komen aan de behoeften van hun klanten.

Geplaatst door: Roel Hindriks op

In mijn enthousiasme om uitleg te geven aan de kostenaspecten van een crisis ben ik vergeten in te gaan op het sale and leasebak aanbod. De overstap om de eigen gekochte auto’s naar leasing te verhuizen is vooral te overwegen om zo de liquiditeit aan te vullen. Daarbij is een keuze te maken tussen (netto) Operationele lease of Financiële lease. In de situatie zoals nu (Covid-19 crisis) blijkt Fin. lease (een kredietvorm) dan vaak de betere methode; de auto blijft dan op de eigen balans en het geeft behalve verruiming van de fin. middelen ook behoud van vrijheid van handelen plus het (blijven) afschrijven volgens eigen zakelijk inzicht

Geplaatst door: roel Hindriks op