VNA content met subsidieregeling EV’s

De VNA is ‘content’ met de subsidieregeling voor EV’s en het feit dat het Keurmerk Private Lease als voorwaarde geldt om voor de subsidie in aanmerking te komen. Dat laatste bevestigt volgens VNA ‘dat het kabinet de toegevoegde waarde inziet van deze consumentenbescherming. We hopen dan ook dat de vraag naar private lease EV met deze subsidieregeling een positieve boost krijgt’.

Dat zegt voorzitter Renate Hemerik van de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen VNA in reactie op de door de regering aangekondigde subsidie bij aanschaf of lease van een nieuwe elektrische auto. Hemerik is optimistisch dat die regering ook de consument ertoe over kan motiveren om elektrisch te gaan rijden: “We hebben ook in de zakelijke markt gezien dat een fiscale prikkel positief werkt en mensen kan overhalen om voor elektrisch te kiezen. Ook consumenten kijken vanuit duurzaamheid steeds vaker naar elektrisch en met deze subsidie komt dat eerder binnen bereik.’’

Geen risico

Voor consumenten heeft het leasen van een EV grote voordelen, benadrukt de VNA-voorzitter. “Ze hoeven niet zelf een groot aankoopbedrag te investeren. En lopen geen risico op de batterij of de restwaarde van de auto, want deze risico’s liggen bij de leasemaatschappij. Daarnaast hebben leasemaatschappijen veel ervaring opgedaan met elektrische auto’s in het zakelijke segment en kunnen ze consumenten ook daadwerkelijk ontzorgen.’’

Transitie

Of de subsidie daadwerkelijk een boost gaat geven in het aantal elektrische auto’s in Nederland is volgens Hemerik echter toch nog de vraag: “Het totale subsidiebudget dat de overheid beschikbaar heeft, is niet toereikend om de daadwerkelijke transitie naar elektrisch te maken. Het is een eerste begin, maar als het kabinet schoon vervoer wil stimuleren en op termijn toegankelijk wil maken voor iedereen dan moet zij echt doorpakken. Dat betekent meer budget, en ook oog hebben voor betekenisvolle alternatieven zoals hybrides.’’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

VNA content met subsidieregeling EV’s - Automobielmanagement.nl

VNA content met subsidieregeling EV’s

De VNA is ‘content’ met de subsidieregeling voor EV’s en het feit dat het Keurmerk Private Lease als voorwaarde geldt om voor de subsidie in aanmerking te komen. Dat laatste bevestigt volgens VNA ‘dat het kabinet de toegevoegde waarde inziet van deze consumentenbescherming. We hopen dan ook dat de vraag naar private lease EV met deze subsidieregeling een positieve boost krijgt’.

Dat zegt voorzitter Renate Hemerik van de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen VNA in reactie op de door de regering aangekondigde subsidie bij aanschaf of lease van een nieuwe elektrische auto. Hemerik is optimistisch dat die regering ook de consument ertoe over kan motiveren om elektrisch te gaan rijden: “We hebben ook in de zakelijke markt gezien dat een fiscale prikkel positief werkt en mensen kan overhalen om voor elektrisch te kiezen. Ook consumenten kijken vanuit duurzaamheid steeds vaker naar elektrisch en met deze subsidie komt dat eerder binnen bereik.’’

Geen risico

Voor consumenten heeft het leasen van een EV grote voordelen, benadrukt de VNA-voorzitter. “Ze hoeven niet zelf een groot aankoopbedrag te investeren. En lopen geen risico op de batterij of de restwaarde van de auto, want deze risico’s liggen bij de leasemaatschappij. Daarnaast hebben leasemaatschappijen veel ervaring opgedaan met elektrische auto’s in het zakelijke segment en kunnen ze consumenten ook daadwerkelijk ontzorgen.’’

Transitie

Of de subsidie daadwerkelijk een boost gaat geven in het aantal elektrische auto’s in Nederland is volgens Hemerik echter toch nog de vraag: “Het totale subsidiebudget dat de overheid beschikbaar heeft, is niet toereikend om de daadwerkelijke transitie naar elektrisch te maken. Het is een eerste begin, maar als het kabinet schoon vervoer wil stimuleren en op termijn toegankelijk wil maken voor iedereen dan moet zij echt doorpakken. Dat betekent meer budget, en ook oog hebben voor betekenisvolle alternatieven zoals hybrides.’’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding