‘’In het tweede kwartaal hebben we, net als zoveel bedrijven waar de omzet snel is ingezakt door de grote invloed die de pandemie heeft op het wereldwijde reizen, moeilijke maar noodzakelijke beslissingen moeten nemen om de onderneming te versterken en te positioneren voor toekomstige groei,’’ aldus bestuursvoorzitter en CEO Paul Stone. ‘’De hardste beslissingen waren die welke gevolgen hadden voor het bestaan van onze toegewijde medewerkers en onze vrijwillige reorganisatie onder Chapter 11 in Noord-Amerika. We gaan door met dat reorganisatieproces en blijven gefocust op het daaruit tevoorschijn komen als een zelfs sterkere wereldwijde autoverhuur-leider die in een betere positie verkeert om onze klanten in de hele wereld te bedienen.’’

Opleving

Hertz ziet de laatste tijd wel enige opleving, met name bij de verhuur van bestel- en vrachtwagens op luchthavens en van vervangingsauto’s. De prioriteit ligt nu echter bij fleetmanagement, benadrukt Stone. De tweedehands markt ligt er prima bij in de VS en Hertz profiteert daarvan door auto’s ‘agressief’ te verkopen om de vloot af te stemmen op de vraag. Dat gebeurt eveneens bij de internationale tak waartoe ook Europa wordt gerekend.