CEO Tex Gunning signaleert daarbij een herstellende consumentenvraag bij wat LeasePlan noemt ‘Car-as-a-Service’. De sterke groei bij online shopping zorgde met name voor een grote vraag naar bestelwagens bij online winkeliers. Dankzij de hoge kwaliteit en betrouwbaarheid van de klantenbasis bleef het aantal aanvragen voor uitstel van betaling stabiel. CarNext kon in de woorden van Gunning profiteren van de met het oog op de coronacrisis ingevoerde nieuwe e-commerce diensten zoals virtuele bezichtigingen en afspraken alsmede Click & Collect of thuisbezorging van gekochte auto’s. CarNext meldt ook een sterk herstel van de occasionprijzen die nu weer op het niveau van voor covid zitten.

Gezien de verdere opmars van elektrische voertuigen wijst Gunning ‘nationale en lokale beleidsmakers op de urgente noodzaak voor een universele, betaalbare en duurzame EV laadinfrastructuur.’ De CEO concludeert dat LeasePlan het kwartaal in goede vorm heeft afgesloten, overeenkomstig de plannen en verwachtingen van het begin van de crisis. ‘’We blijven ondanks de nieuwe golf aan beperkingen er vertrouwen in hebben dat we verdere marktverstoringen het hoofd kunnen bieden dankzij de fundamenten van onze business en de van-eigenaar-naar-abonnement megatrend die de structurele groei van onze industrie aandrijft.’’