Bliq Mobility wil lease- en mobiliteitsmarkt openbreken

brand story

Twee voormalig medewerkers van Arval (BNP Paribas Groep), Huib Trieschnigg (37 jaar) en Edwin Poot (44 jaar) zijn recent het nieuwe bedrijf Bliq Mobility gestart. Hiermee springen zij in op de toenemende behoefte aan onafhankelijk en transparant advies over leaseprijzen en voorwaarden in een sterk veranderende markt.

De mobiliteitsmarkt is complex en erg ondoorzichtig met grote verschillen in prijs en voorwaarden. Bovendien verandert de kijk op mobiliteit snel met als meest opvallende ontwikkeling de verduurzaming van het wagenpark. Vanuit een onafhankelijke positie helpt Bliq Mobility bedrijven om hierin de juiste weg te vinden.

Grote verschillen

Beide mannen bekleedden diverse functies bij Arval. Trieschnigg de laatste jaren als teammanager en Poot als segment directeur. Trieschnigg: “De markt voor elektrische voertuigen groeit in hoog tempo en de ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit volgen elkaar snel op. Bedrijven zijn op zoek naar hulp bij het oplossen van de uitdagingen die dit met zich meebrengt. Leasing en mobiliteit is voor veel bedrijven een activiteit erbij. De belangen zijn groot en de kosten hoog. Om het echt goed te doen, moet je een specialist zijn.” Poot: “We zien grote prijsverschillen in de markt, maar dat geldt ook voor de voorwaarden en kwaliteit. Zorgen voor de beste deal is een uitdaging voor veel bedrijven. Bij mobiliteit vertrouwen veel organisaties op de automatische piloot. Dat is zonde, want daardoor gaan veel kansen verloren”.

Breed advies

De dienstverlening is gericht op advisering over (mobiliteit)regelingen, het begeleiden van inkooptrajecten tot aan operationeel en tactisch wagenparkbeheer. Bliq Mobility maakt deel uit van een krachtig netwerk van gespecialiseerde inkoopexperts.
Bliq Mobility heeft de ambitie om binnen enkele jaren een leidende positie in de markt te verwerven.

Bliq Mobility wil lease- en mobiliteitsmarkt openbreken - Automobielmanagement.nl

Bliq Mobility wil lease- en mobiliteitsmarkt openbreken

brand story

Twee voormalig medewerkers van Arval (BNP Paribas Groep), Huib Trieschnigg (37 jaar) en Edwin Poot (44 jaar) zijn recent het nieuwe bedrijf Bliq Mobility gestart. Hiermee springen zij in op de toenemende behoefte aan onafhankelijk en transparant advies over leaseprijzen en voorwaarden in een sterk veranderende markt.

De mobiliteitsmarkt is complex en erg ondoorzichtig met grote verschillen in prijs en voorwaarden. Bovendien verandert de kijk op mobiliteit snel met als meest opvallende ontwikkeling de verduurzaming van het wagenpark. Vanuit een onafhankelijke positie helpt Bliq Mobility bedrijven om hierin de juiste weg te vinden.

Grote verschillen

Beide mannen bekleedden diverse functies bij Arval. Trieschnigg de laatste jaren als teammanager en Poot als segment directeur. Trieschnigg: “De markt voor elektrische voertuigen groeit in hoog tempo en de ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit volgen elkaar snel op. Bedrijven zijn op zoek naar hulp bij het oplossen van de uitdagingen die dit met zich meebrengt. Leasing en mobiliteit is voor veel bedrijven een activiteit erbij. De belangen zijn groot en de kosten hoog. Om het echt goed te doen, moet je een specialist zijn.” Poot: “We zien grote prijsverschillen in de markt, maar dat geldt ook voor de voorwaarden en kwaliteit. Zorgen voor de beste deal is een uitdaging voor veel bedrijven. Bij mobiliteit vertrouwen veel organisaties op de automatische piloot. Dat is zonde, want daardoor gaan veel kansen verloren”.

Breed advies

De dienstverlening is gericht op advisering over (mobiliteit)regelingen, het begeleiden van inkooptrajecten tot aan operationeel en tactisch wagenparkbeheer. Bliq Mobility maakt deel uit van een krachtig netwerk van gespecialiseerde inkoopexperts.
Bliq Mobility heeft de ambitie om binnen enkele jaren een leidende positie in de markt te verwerven.