ALD: markt gebruikte auto’s ‘red hot’

ALD heeft in het derde kwartaal de nettowinst weten op te voeren tot 258 miljoen euro, 84 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Op de verkoop van leaseauto’s werd gemiddeld een recordwinst geboekt van 1.974 euro. Die activiteit leverde daarmee 152,4 miljoen aan opbrengsten op. CEO Tim Albertsen noemt de markt voor gebruikte auto’s dan ook ‘red hot’.

Op grond van de goede resultaten en de verdere uitbreiding van de vloot heeft de Franse leasemaatschappij de verwachtingen voor heel 2021 opgetrokken. Het totale aantal contracten stond per eind september op 1.679.000 vergeleken met 1.758.000 eind 2020. Die daling komt vooral door het niet vernieuwen van de commerciële relaties met een grote partner vanwege haar lage winstgevendheid, legt ALD uit.

Elektrisch

Verder was 27 procent van de nieuwe auto’s in de vloot elektrisch, bijna dubbel zo veel als de marktpenetratie. ALD’s vol-elektrische aanbod is nu beschikbaar in 12 landen, een aantal dat snel wordt uitgebreid. De onderneming maakt in het kwartaalbericht verder geen melding over de fusiebesprekingen met LeasePlan of de voortgang daarvan.

Remarketing

Albertsen: “Wat betreft de financiële prestaties hebben we opnieuw sterke remarketingresultaten neergezet waarbij we profiteren van onze solide leveringspositie en ons leidende digitale platform in een ‘red hot’ markt voor gebruikte auto’s. Met marges die hoger zijn dan de operationele kosten en lage risicokosten heeft ALD tot nu toe dit jaar recordprestaties neergezet waarmee we een goede uitgangspositie hebben om de investeringen uit onze strategische plan Move 2025 te realiseren.’’

Lees ook:
LeasePlan en ALD praten over fusie

ALD: markt gebruikte auto’s ‘red hot’ - Automobielmanagement.nl

ALD: markt gebruikte auto’s ‘red hot’

ALD heeft in het derde kwartaal de nettowinst weten op te voeren tot 258 miljoen euro, 84 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Op de verkoop van leaseauto’s werd gemiddeld een recordwinst geboekt van 1.974 euro. Die activiteit leverde daarmee 152,4 miljoen aan opbrengsten op. CEO Tim Albertsen noemt de markt voor gebruikte auto’s dan ook ‘red hot’.

Op grond van de goede resultaten en de verdere uitbreiding van de vloot heeft de Franse leasemaatschappij de verwachtingen voor heel 2021 opgetrokken. Het totale aantal contracten stond per eind september op 1.679.000 vergeleken met 1.758.000 eind 2020. Die daling komt vooral door het niet vernieuwen van de commerciële relaties met een grote partner vanwege haar lage winstgevendheid, legt ALD uit.

Elektrisch

Verder was 27 procent van de nieuwe auto’s in de vloot elektrisch, bijna dubbel zo veel als de marktpenetratie. ALD’s vol-elektrische aanbod is nu beschikbaar in 12 landen, een aantal dat snel wordt uitgebreid. De onderneming maakt in het kwartaalbericht verder geen melding over de fusiebesprekingen met LeasePlan of de voortgang daarvan.

Remarketing

Albertsen: “Wat betreft de financiële prestaties hebben we opnieuw sterke remarketingresultaten neergezet waarbij we profiteren van onze solide leveringspositie en ons leidende digitale platform in een ‘red hot’ markt voor gebruikte auto’s. Met marges die hoger zijn dan de operationele kosten en lage risicokosten heeft ALD tot nu toe dit jaar recordprestaties neergezet waarmee we een goede uitgangspositie hebben om de investeringen uit onze strategische plan Move 2025 te realiseren.’’

Lees ook:
LeasePlan en ALD praten over fusie