Financial Lease Partner: ‘In 2021 hebben onze partners 11 procent meer auto’s verkocht’

brand story

Als je over de juiste occasionvoorraad beschikt, kun je ook in roerige tijden uitstekende zaken doen. Financial Lease Partner deelt inzichten met betrekking tot de occasionmarkt met zijn klanten en geeft ze ook de beschikking over onder meer een gepersonaliseerde Lease Calculator.

Hoewel het jaar begon met een lockdown, een aanhoudend tekort aan chips en hoge inkoopprijzen voor occasions, heeft Financial Lease Partner continu zijn best gedaan om de zakelijke verkoop bij autobedrijven te stimuleren. “Door persoonlijk contact te houden en te kijken naar de specifieke mogelijkheden voor onze Partners, hebben we toch een mooie start van het jaar gehad”, vertelt Iseikh Nasibdar, manager bijFinancial Lease Partner. “We merkten al gauw dat deze wens er bij meer autobedrijven was, waardoor we ons team hebben uitgebreid om nóg meer Partners van dienst te kunnen zijn”, gaat Nasibdar verder. Naast persoonlijke aandacht heeft het bedrijf, dat onderdeel is vanFinancialLease.nl, de focus ook steeds meer gelegd op het online genereren van leads middels een gepersonaliseerde Lease Calculator op de website van het autobedrijf zelf.

Persoonlijke aandacht en inkoopadvies

Coördinator Max Wijnen: “Vanuit een persoonlijke benadering hebben onze Lease Adviseurs echt gekeken naar de wens van het autobedrijf.” Dit resulteerde regelmatig in extra online marketinginzetten vanuit Financial Lease Partner, maar de autobedrijven konden ook rekenen op een inkoopadvies dat was afgestemd op hun branche en regio. Wijnen vult aan: “Door een chiptekort bij de productie van nieuwe auto’s zijn de prijzen van occasions enorm gestegen. De aanhoudende vraag en de stijgende prijzen maakten het daardoor lastiger voor onze Partners om hun voorraad op peil te houden. Wij helpen autobedrijven graag met de inkoop van de juiste voorraad, door inzichten met betrekking tot de best verkopende voertuigen met hen te delen. Hierdoor kunnen autobedrijven al snel een flinke verkoopgroei realiseren.” Bij sommige autobedrijven werd in het afgelopen jaar een groei van maar liefst 11 procent gerealiseerd qua autoverkopen dankzij Financial Lease Partner.

Blik op de toekomst

“Helaas blijft het chiptekort de komende maanden nog zorgen voor tekorten in het aanbod en verwachten wij dat de druk op de in- en verkoop van occasions bij onze Partners nog verder zal toenemen,” aldus Nasibdar. “Komend jaar zullen wij de aangesloten autobedrijven blijven voorzien van relevante marktinformatie. Ook willen wij het gebruik van de Lease Calculator verhogen door die echt tot een onderdeel te maken van de klantreis op de website van het bedrijf.” Om dit te realiseren, investeert het moederbedrijf FinancialLease.nl continu in digitale innovatie en breidt ook de marketingafdeling van het bedrijf uit, waardoor zij niet alleen de klant, maar ook de autobedrijven beter van dienst kunnen zijn in de toekomst.

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Reageren
500 tekens over
Financial Lease Partner: ‘In 2021 hebben onze partners 11 procent meer auto’s verkocht’ - Automobielmanagement.nl

Financial Lease Partner: ‘In 2021 hebben onze partners 11 procent meer auto’s verkocht’

brand story

Als je over de juiste occasionvoorraad beschikt, kun je ook in roerige tijden uitstekende zaken doen. Financial Lease Partner deelt inzichten met betrekking tot de occasionmarkt met zijn klanten en geeft ze ook de beschikking over onder meer een gepersonaliseerde Lease Calculator.

Hoewel het jaar begon met een lockdown, een aanhoudend tekort aan chips en hoge inkoopprijzen voor occasions, heeft Financial Lease Partner continu zijn best gedaan om de zakelijke verkoop bij autobedrijven te stimuleren. “Door persoonlijk contact te houden en te kijken naar de specifieke mogelijkheden voor onze Partners, hebben we toch een mooie start van het jaar gehad”, vertelt Iseikh Nasibdar, manager bijFinancial Lease Partner. “We merkten al gauw dat deze wens er bij meer autobedrijven was, waardoor we ons team hebben uitgebreid om nóg meer Partners van dienst te kunnen zijn”, gaat Nasibdar verder. Naast persoonlijke aandacht heeft het bedrijf, dat onderdeel is vanFinancialLease.nl, de focus ook steeds meer gelegd op het online genereren van leads middels een gepersonaliseerde Lease Calculator op de website van het autobedrijf zelf.

Persoonlijke aandacht en inkoopadvies

Coördinator Max Wijnen: “Vanuit een persoonlijke benadering hebben onze Lease Adviseurs echt gekeken naar de wens van het autobedrijf.” Dit resulteerde regelmatig in extra online marketinginzetten vanuit Financial Lease Partner, maar de autobedrijven konden ook rekenen op een inkoopadvies dat was afgestemd op hun branche en regio. Wijnen vult aan: “Door een chiptekort bij de productie van nieuwe auto’s zijn de prijzen van occasions enorm gestegen. De aanhoudende vraag en de stijgende prijzen maakten het daardoor lastiger voor onze Partners om hun voorraad op peil te houden. Wij helpen autobedrijven graag met de inkoop van de juiste voorraad, door inzichten met betrekking tot de best verkopende voertuigen met hen te delen. Hierdoor kunnen autobedrijven al snel een flinke verkoopgroei realiseren.” Bij sommige autobedrijven werd in het afgelopen jaar een groei van maar liefst 11 procent gerealiseerd qua autoverkopen dankzij Financial Lease Partner.

Blik op de toekomst

“Helaas blijft het chiptekort de komende maanden nog zorgen voor tekorten in het aanbod en verwachten wij dat de druk op de in- en verkoop van occasions bij onze Partners nog verder zal toenemen,” aldus Nasibdar. “Komend jaar zullen wij de aangesloten autobedrijven blijven voorzien van relevante marktinformatie. Ook willen wij het gebruik van de Lease Calculator verhogen door die echt tot een onderdeel te maken van de klantreis op de website van het bedrijf.” Om dit te realiseren, investeert het moederbedrijf FinancialLease.nl continu in digitale innovatie en breidt ook de marketingafdeling van het bedrijf uit, waardoor zij niet alleen de klant, maar ook de autobedrijven beter van dienst kunnen zijn in de toekomst.

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Reageren
500 tekens over