Zego en Hello Mobility willen wagenparkkosten verlagen

De Britse verzekeraar Zego gaat samenwerken met schadepreventiebedrijf Hello Mobility. Doel is om op basis van data nauwkeurige inzichten en adviezen te kunnen bieden aan klanten van Zego zodat wagenparken niet alleen veiliger, maar ook zuiniger en schoner kunnen rijden.

Sander Kernkamp, general manager van Zego Nederland: “Door samen te werken met Hello Mobility kunnen wij onze klanten extra inzicht geven in het rijgedrag binnen hun wagenpark. Dit is mogelijk door de wagenparkscan die Hello Mobility namens ons uitvoert. Op basis van deze informatie, in combinatie met data uit telematica, kunnen chauffeurs advies krijgen hoe ze beter kunnen rijden.”

Rijgedrag

Han Arts, commercieel directeur van Hello Mobility: “Onze coaches helpen de ondernemer om op basis van data over rijgedrag beslissingen te nemen zodat de bedrijfsprocessen kunnen worden aangepast. We zagen dat er met een datagedreven aanpak een totaaloplossing voor schadepreventie en kostenvermindering ontstaat. Het gaat er met name om dat een rijgedrag-score eerlijk en realistisch voelt voor de chauffeur en gebaseerd is op de juiste feitelijke data. Iets te hard rijden op de snelweg creëert bijvoorbeeld een lager risico dan te hard rijden in een 30 km/u zone en juist dát verschil wil je voor de chauffeur inzichtelijk maken.”

Lees ook:
‘Verzekering bij deelmobiliteit moet verschoven worden naar de gebruiker’

Zego en Hello Mobility willen wagenparkkosten verlagen - Automobielmanagement.nl

Zego en Hello Mobility willen wagenparkkosten verlagen

De Britse verzekeraar Zego gaat samenwerken met schadepreventiebedrijf Hello Mobility. Doel is om op basis van data nauwkeurige inzichten en adviezen te kunnen bieden aan klanten van Zego zodat wagenparken niet alleen veiliger, maar ook zuiniger en schoner kunnen rijden.

Sander Kernkamp, general manager van Zego Nederland: “Door samen te werken met Hello Mobility kunnen wij onze klanten extra inzicht geven in het rijgedrag binnen hun wagenpark. Dit is mogelijk door de wagenparkscan die Hello Mobility namens ons uitvoert. Op basis van deze informatie, in combinatie met data uit telematica, kunnen chauffeurs advies krijgen hoe ze beter kunnen rijden.”

Rijgedrag

Han Arts, commercieel directeur van Hello Mobility: “Onze coaches helpen de ondernemer om op basis van data over rijgedrag beslissingen te nemen zodat de bedrijfsprocessen kunnen worden aangepast. We zagen dat er met een datagedreven aanpak een totaaloplossing voor schadepreventie en kostenvermindering ontstaat. Het gaat er met name om dat een rijgedrag-score eerlijk en realistisch voelt voor de chauffeur en gebaseerd is op de juiste feitelijke data. Iets te hard rijden op de snelweg creëert bijvoorbeeld een lager risico dan te hard rijden in een 30 km/u zone en juist dát verschil wil je voor de chauffeur inzichtelijk maken.”

Lees ook:
‘Verzekering bij deelmobiliteit moet verschoven worden naar de gebruiker’