In 2007 werd een contract voor vier jaar afgesloten met een evaluatiemoment na drie jaar. Er wordt zelfs gesproken over een langere verbintenis. De naam van Noordlease blijft op de shirts van FC Groningen prijken.

"Wij dragen FC Groningen al lang een warm hart toe", zegt Robert Nienhuis, directeur van Noordlease, op de website van FC Groningen. "De continuering van de sponsoring is gebaseerd op een optimale combinatie van landelijke naamsbekendheid en investeren in de regio. De naam Noordlease blijft tevens op de shirts van de jeugdafdeling van FC Groningen staan en daarmee leveren wij ook een maatschappelijke bijdrage door te investeren in sport voor de jeugd."

Noordlease behoort tot de grootste autoleasemaatschappijen van Nederland. Het bedrijf bestaat sinds 1982 en heeft vestigingen in Groningen en Almelo. Met een wagenpark van 10.000 auto’s is het de grootste leasemaatschappij van Noordoost-Nederland. Er is een historische band tussen FC Groningen en Noordlease. Het bedrijf is al meer dan 20 jaar sponsor van de club.

Over de bedragen die met de sponsorovereenkomst zijn gemoeid worden geen nadere mededelingen gedaan. RTV Noord weet te melden dat het iets meer is dan het afgelopen seizoen. Op de fansite Boerenmacht.nl wordt gesproken over een bedrag van 1,1 miljoen euro. ‘Een schijntje in vergelijking met de andere eredivisieclubs’, zegt reageerder ‘Apple’. Hij begrijpt niet dat Groningen-directeur Hans Nijland zich content toont met dit bedrag. ‘Heracles ontvangt van Ten Cate 3,4 miljoen, FC Twente van Arke Fly 5,2 miljoen en FC Utrecht van Phanos 4,8 miljoen. De grote uitzonderingen zijn natuurlijk Ajax (Aegon betaalt 12,2 miljoen), PSV (Philips betaalt 11,6 miljoen) en Feyenoord (ASR Verzekeringen betaalt 9,5 miljoen). We mogen blij zijn als we het volgende seizoen uit het rechter rijtje kunnen blijven.’