In de categorieën Outdoor Art & Technique en Avant-garde won de outdoorcampagne goud. En in de categorie Collateral kreeg de door UbachsWisbrun/JWT in Amsterdam gemaakte campagne ook nog eens zilver.

Met een autogrote lege Mini-doos haakte Mini op speelse manier in op de gebruikelijke rommel op straat na de kerstdagen. Tussen de vuilniszakken, vuilnisbakken en afgetuigde kerstbomen stond eind december 2009 op een aantal plekken in Amsterdam een lege Mini-doos. Met de actie wilde Mini laten zien dat een Mini voor 99 euro per maand (leaseprijs) in de categorie ‘betaalbare cadeaus’ valt.

Bij de New York Festivals, het jaarlijkse reclamefestival van de VS, was er ook goud voor andere Nederlandse autocampagnes: in de categorie Digital & Interactive won ‘Volvo Drive Around the World’. De campagne van Euro RSCG 4D Amsterdam kreeg bovendien brons in de categorie Avant-garde.Bij interactive was er ook brons voor Pak de Polo van Volkswagen, de campagne gemaakt door Achtung! die in Nederland ook al zo’n beetje alle reclameprijzen won. Hieronder de gefilmde reacties.bron: Adformatie