Onderdelen van Autovisie worden geïntegreerd in Your Virtual Garage. Zo komt er een koppeling vanuit de droomgarage naar de ‘auto buy and sell’-omgeving van Telegraaf Media Nederland. Daarbij ontvangen leden een melding wanneer hun droomauto te koop aangeboden wordt.

Ook wordt het laatste nieuws van Autovisie als RSS feed op Your Virtual Garage aangeboden en zijn de testverslagen van Autovisie terug te vinden op het profiel van Autovisie op Your Virtual Garage.

Your Virtual Garage is een multi-niche-community voor autoliefhebbers. Ieder lid heeft een eigen profielpagina waarop een persoonlijke autohistorie geplaatst kan worden – met alle auto’s die hij of zijn ooit gehad heeft. Men kan eigen opinie toevoegen aan elke auto, evenals plus- en minpunten. Daarnaast is er de ‘droomgarage’, een virtuele showroom van auto’s die de gebruiker graag zou willen bezitten.

Telegraaf Media Nederland verwacht dat de samenwerking de interactie met de Autovisie lezers/bezoekers zal stimuleren. Autovisie is sinds april vorig jaar de merknaam waaronder alle automotive content (web, krant, tijdschrift) van het uitgeefbedrijf valt.

Your Virtual Garage is een initiatief van Marcel Blaauw en Christian Batist. De site is begin dit jaar met een ‘soft launch’ gestart.

Bron: Adformatie