Jerome Küppers is student aan de Hochschule Niederrhein. Hij heeft onderzoek gedaan naar de vraag welke klantengroepen met een hoge waarschijnlijkheid als eerste bereid zullen zijn om over te stappen naar een elektrisch voertuig.  

Küppers benoemde in zijn onderzoek vier groepen. Ten eerste zijn het de pioniers die graag over hun ervaringen met de nieuwe techniek vertellen. Daarna benoemt Küppers de boost seekers. Deze doelgroep houdt vooral van de goede acceleratie vanuit stilstand die een elektrisch voertuig kenmerkt. De grootste doelgroep is de derde groep, de groene automobilist, die zich uit overtuiging graag op een relatief milieuvriendelijke manier voortbeweegt. En dan zijn er nog de vitale babyboomers. Deze generatie wil een voorbeeldfunctie vervullen, aldus Küppers. "Ze willen laten zien dat het niet alleen de materialistische zaken zijn die het waard zijn om te beschermen, maar ook het milieu."   

Moeten fiscale stimuleringsmaatregelen voor zuinige auto’s blijven of niet? Stem ook op de poll op de homepage van deze website.  

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding