De heilige koe heeft inmiddels sterke stevige concurrentie gekregen van onder meer ‘goed gekleed gaan’ en de iPhone. Ook een exotische vakantie op bijvoorbeeld de Seychellen wordt zeer gewaardeerd. De verschillen tussen automerken zijn groot, al moet hierbij wel opgemerkt worden dat in het onderzoek alleen Duitse labels werden onderzocht. Een Porsche heeft de meeste status maar Mercedes-Benz blijft hierbij maar amper achter. Opel als Smart moeten daarentegen een iPhone vóór laten gaan. Opel komt qua status niet verder dan een wasmachine maar nogmaals, het is niet bekend hoe Hyundai of Skoda het er in dit onderzoek afgebracht zou hebben.

 

Hoewel lang niet iedereen Porsche rijdt in Duitsland is 71 procent van de ondervraagden tevreden over de status van hun huidige auto. Van de respondenten is 32 procent het met de stelling eens dat de auto een statement is om een bepaalde persoonlijkheid uit te stralen. Van de ondervraagden geeft echter een grotere groep (namelijk 41 procent) aan de auto puur functioneel te zien. (autointernationaal.nl)

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding