Een advertentie van Mercedes heeft de Pink Ribbon Inhaakaward gewonnen. Mercedes-Benz Nederland heeft de B-klasse uit de advertentie, beschreven met vrouwenvoornamen, geschonken aan de stichting Pink Ribbon, die strijdt tegen borstkanker.

De kop van de advertentie in Pink Ribbon Magazine 2010 is: ‘Voor Quinty, Ida, Maudy, Marieke en duizenden andere vrouwen.’De namen zijn met roze lippenstift op de auto aangebracht door de de bekende calligraffiti-artist Niels Meulman.

De jury – Marc Oosterhout (managing director N=5), Astrid Prummel (hoofdredacteur a.i. Adformatie), Ellen de Jong en Anita Mooiweer (Sanoma-uitgevers Pink Ribbon magazine) – beloonden de inhaker met een 8,75.

Nivea behaalde de tweede plaats met een merkloze, lege flacon en de tekst: ‘Er bestaat geen crème tegen borstkanker. Daarom steunen we Pink Ribbon.’

Derde werd de advertentie van Pink Ribbon-duo KPN en Samsung met daarin een roze envelop, vergezeld van de tekst: "Omdat je sommige berichten liever niet ontvangt."

Nog 36 andere merken adverteerden in het blad met ‘Wij steunen Pink Ribbon in de strijd tegen borstkanker’-inhakers.

Het blad ligt sinds dit weekend in de winkel.