In eerste instantie worden achthonderd van deze luxe sleutels geproduceerd. Ze zijn voor de Japanse markt bestemd. Het succes van de limited edition kan mogelijk de deur openen voor een Europese introductie. De interne ‘business innovation community’ van Daimler AG kwam op het idee voor een samenwerking. De Swarovski-sleutels vallen op door de tweehonderd  kristallen (zwart of roze), die met de hand gezet zijn door de specialisten van Swarovski. De meerprijs voor de sleutel bedraagt 367 euro. De totale oplage voor Japan is gelimiteerd tot achthonderd exemplaren. Na afloop van deze test besluit Mercedes-Benz of de Swarovski-sleutels ook in andere landen worden geïntroduceerd.

 

Daimler beschikt sinds oktober 2007 over een eigen business innovation community – een web 2.0-platform op het Daimler-intranet waar Mercedes-Benz medewerkers worden uitgedaagd om met nieuwe ideeën te komen. Inmiddels bestaat de community uit twintigduizend leden. Zij hebben samen al vijftienhonderd ideeën gelanceerd waaronder de Swarovski-sleutel. Ook projecten als car2go, car2gether, de Mercedes-Benz Driving Academy en Mercedes-Benz Young Classics komen uit de koker van de community.

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding