"Vrouwen vermijden kolossale wagens met megamotoren en onpraktische en extreem dure sportwagens", argumenteert Voluti. Dat maakt hen in de ogen van mannen geen autoliefhebbers, maar vrouwen zijn wel degelijk liefhebbers, alleen van andere soorten wagens.

"Auto’s moeten voor vrouwen zowel praktisch als stijlvol zijn. Fiat heeft dat met zijn  nieuwe retro 500 goed begrepen: stijlvol, klein, praktisch om te parkeren, zuinig én comfortabel." Het ligt weer anders bij de Range Rover. "Range Rovers passen bij het soort vrouw dat parels combineert met het aankopen van bomen voor het Amazone-woud maar nooit de prijs van benzine (of het verbruik van de wagen) checkt. Deze auto heeft alles: kinderen kunnen er in worden vervoerd, de boodschappen gedaan, er kan een verhuizing mee worden gedaan en mee naar de schoonheidssalon worden gereden. De nieuwe Evoque Coupé is slanker, gestroomlijnder en (iets) kleiner, en vooral gemaakt om het vrouwenhart te veroveren in 2011."

Ook  de Mini verovert het hart van de vrouw, maar wel dat van een heel ander soort vrouw: het BMW-aspiraties koesterende vrouwtje. Dat zijn dames die dromen van een BMW 1 coupé in het rood, maar waarvoor geen geld is. Een Ford S-max is voor ’the intellectual sex kitten’ omdat een gezinswagen ‘veilig maar ook stout kan zijn’. Het is de auto waarin een vrouw kinderliedjes meezingt, de Franse werkwoorden met de kinderen oefent, of een leger voetballertjes vervoert. Terug thuis verplaatst ze zich in iets comfortabeler, een Mazda MX-5 bijvoorbeeld.
Een sportieve moeder kiest dan voor de Alfa Romeo Mito. Sportief en stijlvol. Met plaats voor kinderen op de achterbank geeft de Mito haar de flair terug die ze verloren was door kinderen te krijgen.
Voor de vrouw naar wie mannen kijken, en die beseft dat mannen ook kijken naar de auto waarin zij rijdt, werd de Jaguar XK gemaakt. Vrouwen die zijn opgegroeid met dure, exclusieve wagens kiezen voor een model van Aston Martin.

Bron: AD/AA Magazine