De prijs werd gisteren uitgereikt in Amsterdam op het Branded Content Event.

De 3 genomineerde cases waren:

  1. Aegon en BNR met de case ‘BNR in Business’,
  2. DAS en SBS met ‘Das je goed recht’
  3. PON (Volkswagen) en MTV met ‘License to Liberty’ 

De cases werden beoordeeld op natuurlijke fit met het merk, activatie eromheen en aantoonbaar effect.

Wederom is aangetoond dat de kracht van het idee, de koppeling van Volkswagen aan alle emoties die leven rondom het behalen van het rijbewijs en de activatie erom heen bepalend zijn voor het uiteindelijke resultaat, aldus de organisatie. 

Volkswagen won eerder een SAN Accent en de Sponsor Ring met het MTV/TMF-programma. Het televisieprogramma stond in het teken van ‘het halen van het enige roze pasje dat je de ultieme vrijheid kan bieden: het autorijbewijs’. VJ Saar ging op pad met vijf kandidaten die geen van allen in het bezit waren van een rijbewijs. Iedere aflevering reed Saar, met de kandidaten, in een speciale Volkswagen-bus door heel Nederland. Ze reden van strand naar pretpark, van hippe clubs naar festivals en de kandidaten moesten in korte tijd, onder volledige begeleiding van hun instructeur, leren rijden. 

Verreweg de meeste rijscholen in Nederland rijden Volkswagen, dus de kans is groot dat een cursist zijn of haar rijbewijs haalt in een Volkswagen. Voor Volkswagen was dat reden om meer uit het rijbewijs te halen. ‘Het past één op één bij het merk en onze sponsorstrategie’, aldus Jorre Rienstra, Sponsor & Event Manager van Pon/Volkswagen. Het doel is om via een landelijk platform van 100% Volkswagen-rijscholen voordeel te gaan bieden aan cursisten. De website www.volkswagenrijbewijs.nl hoort ook bij de actie, samenwerking met Veilig Verkeer Nederland en een rijsimulator die op jongeren-events wordt ingezet om voorlichting te geven over veilig en verantwoord autorijden. De campagne is gemaakt door Pon’s interactieve reclamebureau Achtung! samen met MTV Networks Advertising en USSR.