Het is een promotiestunt met Mercedessen die bestuurd worden met Tweets, oftewel Twitter-berichten. Het Twitteradres van de auto is @MBtrCarTest. In een eerste film zie je de Mercedes-ingenieur van het Glenview-testcentrum in Illinois, USA op zijn mobieltje (BlackBerry) instructies geven in een film op de promotiepagina.

Op YouTube zijn de filmpjes al een hit. Ook dankzij de tekst erbij: ‘On Jan 7 Hans and I conducted the first round of tests for the Tweet Race Prototype at the Glenview test center. After months of development work, we were finally able to get Twitter and vehicle to communicate directly. And we got it on film!’

In een tweede film laten de ingenieurs een gloednieuwe CL 550 zichzelf achteruit inparkeren pal naast een peperdure gloednieuwe Mercedes SLS AMG. Het lukt maar net, het scheelt millimeters of de SLS was danig bekrast. Deel 2 valt inmiddels ook te bekijken.

In de commentaren bij de film wordt over fake gesproken, maar kijk zelf op de bijbehorende Facebook pagina. Op 2 februari gaat de race officieel van start. Bekijk hieronder het filmpje voor meer beelden.