Gebruikers kunnen met de app bijvoorbeeld een exemplaar stylen, video’s bekijken, nieuws lezen, Volvo dealers zoeken en een proefrit aanvragen. De S60 app (application software) wordt nu gelanceerd; additionele apps volgen dit voorjaar. “Veel klanten zoeken met hun mobiele telefoon en/of tablet op internet naar informatie. Met onze apps zorgen wij er simpelweg voor dat wij zijn waar onze klanten zijn. Zo komen we met elkaar in contact”, zegt David Holecek, verantwoordelijk voor de digitale strategie van Volvo. 

De S60 app bevat onder meer een tool die via de ingebouwde GPS functie van de mobiele telefoon de dichtstbijzijnde Volvo dealer lokaliseert én de route ernaartoe aangeeft. Gebruikers van de app kunnen ook direct een proefrit boeken en hun eigen S60 samenstellen met behulp van de configurator. Deze nieuwe functies zijn gelinkt aan de landelijke Volvo site en bieden toegang tot het laatste nieuws van het automerk. “We hebben diverse unieke functies geïntegreerd in de S60 app. Zo is met behulp van de gyroscoop van de mobiele telefoon rond te kijken in de auto. Als je de telefoon draait, beweegt het getoonde beeld mee, waardoor het lijkt alsof je echt in de auto zit”, legt David Holecek uit. 

In het kader van de autosalon in Genève die begin maart plaatsvindt, worden er tevens apps geïntroduceerd voor de andere Volvo modellen. De doelgroep: potentiële en bestaande klanten. “In sommige landen bieden we klanten van het Volvo On Call systeem al iPhone apps en Android apps aan die de autoverwarming besturen. Daarnaast zijn we een digitale handleiding in de vorm van een app aan het testen”, onthult David Holecek. Binnenkort wordt ook een iPad app voor Volvo’s rijdersmagazine LIV gelanceerd. Deze app biedt toegang tot een deel van de content van het magazine, plus diverse bonusfuncties als extra foto’s en filmpjes. Alle apps van Volvo zijn gratis te downloaden via de Apple App Store.