Al een aantal maanden stijgt het aantal registraties van LPG-auto’s. "In september vorig jaar steeg de verkoop ten opzichte van het jaar ervoor met 60% en zowel in oktober als in november konden wij een stijgingspercentage van 40% noteren," aldus Voorzitter Kees Goudberg van de Stichting Autogas Nederland. De ommekeer is volgens hem te danken aan het feit dat benzine aan de pomp twee keer zo duur is dan autogas en de komst van meer auto’s met een LPG-installatie. In Duitsland, Italië en Frankrijk is de vraag naar auto’s op autogas de laatste jaren enorm toegenomen. Omdat deze landen voor autofabrikanten de belangrijke Europese markten zijn, leveren merken als Volkswagen, Opel, Ford, Chevrolet en Dacia modellen met een LPG-installatie. Volgens Goudberg is met name de Chevrolet Spark BiFuel een succes. Deze kleine auto is vrijgesteld van BPM en wegenbelasting en leaserijders hoeven slechts 14% bijtelling te betalen.  Onderzoek dat vorig jaar door TNO is uitgevoerd heeft bevestigd dat autogas milieu- en gezondheidsvoordelen biedt ten opzichte van andere brandstoffen. Zowel de CO2-, NOx- als de NO2-uitstoot is bij autogas aanzienlijk lager dan bij benzine- of dieselauto’s.