Dit gebeurde in de karakteristieke – en pilaarloze Gashouder van de Westergasfabriek. Het industrieel erfgoed uit 1902 was voor de gelegenheid uitgerust met twaalf door hagen gescheiden tafels, waar gezelschappen van tien personen als het ware hun privévoorstelling van de auto kregen. De nieuwe convertible heeft intussen in Kaapstad zijn rijdoop gehad, viert zijn Europese debuut in Genève en dan is de marktintroductie eind maart. BMW is er uiteraard veel aan gelegen om ook van de nieuwe 6-Serie convertible een succes te maken. De verkopen in het nichesegment van de grote cabrio’s hebben in 2004 een renaissance meegemaakt en vertonen nog steeds een licht stijgende lijn. BMW verkocht in de afgelopen zes jaar in totaal 55 duizend exemplaren van de 6-Serie convertible en 63 duizend van de coupé. In Nederland ging het de afgelopen tijd om jaarlijks zo’n honderd exemplaren, waarvan 55 coupés. Sinds de prijzen bekend zijn gemaakt, is ongeveer eenderde van het geplande quotum van de nieuwe auto verkocht Hoewel BMW geen gegevens vrijgeeft over de planning,  zal het waarschijnlijk gaan om honderd exemplaren. In tegenstelling tot wat tot nog toe gebruikelijk was, zal de coupé dus niet als eerste op de markt komen, maar volgt hij in de loop van 2012 de vierdeurs coupé.

BMW zet zijn nieuwe topless model meteen te kijk op de prestigieuze kunst- en antiekbeurs TEFAF, die van 18 tot 27 maart in Maastricht wordt gehouden. BMW Nederland is immers voor de komende drie jaar met The European Fine Art Foundation een samenwerking aangegaan. Minstens zo belangrijk voor de kunstbeurs is de komst van de BMW Art Car van de bekende Amerikaanse artiest Jeff Koons. BMW zal verder voor de TEFAF het vip-vervoer verzorgen met de 25 auto’s uit de 5-Serie en 7-Serie.

Klanten van het merk die binnen de afgelopen drie jaar een nieuwe auto hebben gekocht, vallen automatisch in het Privilege Programma en kunnen een TEFAF-pakket bestellen met een toegangskaart en catalogus en krijgen dan ook een lezing over de hoogtepunten van de beurs. Ingrid Labadie, Event Manager van de kunstbeurs in Maastricht, zei tijdens de ‘private viewin’ blij te zijn met de samenwerking met BMW. "Een echt premium merk, dat bij ons past en het is uiteraard fantastisch dat de Art Car tentoongesteld zal worden." Eerder was er een overeenkomst met Volkswagen die de Pheaton inzette. "We zeiden dan ook alleen Pheaton," aldus Labadie, "omdat VW geen premiummerk is."

 

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding