Op de stand van het Franse merk kunnen bezoekers een gratis Renault Facebook Pas verkrijgen en hiermee hun favoriete Renault model ‘liken’ op Facebook. De pas heeft een ingebouwde RFID chip en slaat de gebruikersnaam en het wachtwoord van het Facebook profiel van de betreffende bezoeker op. Hiermee kan de bezoeker een favoriete auto van Renault ‘liken’ door de pas langs de bijbehorende Facebook zuil te halen. 

Vervolgens deelt de bezoeker automatisch zijn of haar voorkeur met de Facebook vrienden waarmee hij of zij ‘gelinked’ is. De Facebook zuilen zijn te vinden bij de elektrische modellen Renault Twizy en Zoe, de Twingo Miss Sixty, de Wind Série Limitée Gordini en het nieuwe conceptmodel Captur. Het innoverende karakter van Renault op het gebied van elektrische auto’s en design, komt hiermee volgens de importeur ook tot uiting in de mediakeuzes die Renault maakt. Naast innovatieve producten kiest Renault voortdurend voor een sterk vernieuwende media-aanpak. Deze hightech Facebook actie als onderdeel van een bewust Social Media beleid is daarvan een goed voorbeeld.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding