Tegelijk met het toenemende gebruik van apps, worden websites steeds meer vanaf telefoons en tablets worden bezocht. Jasper Steffens van A2SP: "Vroeger ging met voor het gebruik van internet achter de pc zitten, inmiddels is men de hele dag online. Wij verwachten dat deze trend zich ook binnen de automotive sector zal doorzetten. De diverse functionaliteiten van telefoons, zoals locatiebepaling, oriëntatie en camera, bieden veel kansen voor innovatie. De mobiele versie van een website biedt wat ons betreft veel mogelijkheden voor nieuwe vormen van communicatie tussen klant en business. De samenwerking met App It Up zorgt voor deze focus en specialisme op het gebied van ontwikkeling van mobiele diensten. Wij willen onze onderscheidende marktpositie uitbouwen."

Een eerste wapenfeit van de samenwerking tussen App It Up en A2SP is de nieuwste versie van de app ‘kenteken opzoeken’, verkrijgbaar voor Android en iPhone. Deze app zou in relatief korte tijd meer dan honderdduizend keer zijn gedownload. "Via specifieke modules maken we het mogelijk voor de branche om met de consument in contact te komen en bij A2SP vinden wij er de juiste bouwstenen voor", aldus technisch directeur Jaap Beetstra, van App It Up.

A2SP levert automotive informatie en -communicatiediensten. Het bedrijf is sinds 2001 actief in deze markt. Naast RDW-communicatiediensten biedt A2SP inmiddels ondersteunende diensten voor onder meer autobedrijven, verzekeringsmaatschappijen en tweewielerbedrijven. A2SP is ook de exploitant van Autoafspraak.nl en Autocheck.nl, een initiatief om consumenten online een waardebepaling van hun voertuig te kunnen laten opvragen.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding