De KBVB zet met het contract met BMW Belux, dat loopt vanaf juli 2012 voor een periode van minstens vier jaar, een oude traditie voort waarbij een automerk een van de hoofdsponsors is.

"We zijn bijzonder verheugd dat BMW op lange termijn wil investeren in het product Rode Duivels", verklaart bondsvoorzitter François De Keersmaecker.

"Deze samenwerking laat ons toe om ons doelpubliek te verruimen", zegt Philipp von Sahr, algemeen directeur van BMW Group Belux.

De Rode Duivels sluiten perfect aan bij het imago dat BMW nastreeft: jeugdigheid, plezier en dynamiek.

Volgens von Sahr profiteren beide partijen van de nieuwe sponsordeal. "De Rode Duivels vormen zonder twijfel een merk dat zich in de toekomst verder positief zal ontwikkelen."

Het contract van de Belgische nationale voetbalploeg met Audi, dat geen hoofdsponsor is, loopt in de zomer van volgend jaar af.

BMW Belux nodigt mensen via zijn website uit om sponsoraanvragen in te dienen op zijn Experiential Marketing-pagina. BMW probeert nieuwe initiatieven te promoten die een nieuwe aanloop van het merk kunnen opleveren, stelt de importeur. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding