Chinese dames gaan voor luxe sportauto

Gefortuneerde dames in Azië hebben opvallend veel interesse in snelle sportauto’s.

Zo bestaat in China een derde van de Maserati cliëntèle uit vrouwen. Daarmee heeft het Italiaanse sportwagenmerk in China het hoogste aandeel vrouwelijke klanten, maar ook Ferrari doet het goed.

Dit merk verkoopt in China een op de vijf auto’s aan een vrouw. In andere rijke Aziatische landen is het beeld niet veel anders. Porsche verkocht in Singapore in de eerste helft van 2011 bijvoorbeeld bijna 30 procent van haar auto’s aan vrouwelijke klanten. Deze sportwagenbouwer verwacht dat het aandeel de komende 10 jaar nog verder stijgt, tot zelfs 40 procent.

Chinese dames gaan voor luxe sportauto - Automobielmanagement.nl

Chinese dames gaan voor luxe sportauto

Gefortuneerde dames in Azië hebben opvallend veel interesse in snelle sportauto’s.

Zo bestaat in China een derde van de Maserati cliëntèle uit vrouwen. Daarmee heeft het Italiaanse sportwagenmerk in China het hoogste aandeel vrouwelijke klanten, maar ook Ferrari doet het goed.

Dit merk verkoopt in China een op de vijf auto’s aan een vrouw. In andere rijke Aziatische landen is het beeld niet veel anders. Porsche verkocht in Singapore in de eerste helft van 2011 bijvoorbeeld bijna 30 procent van haar auto’s aan vrouwelijke klanten. Deze sportwagenbouwer verwacht dat het aandeel de komende 10 jaar nog verder stijgt, tot zelfs 40 procent.