Een kleine groep automobilisten hiervan heeft zelfs de liefdesdaad uitgevoerd tijdens het rijden (1,1%). Volkswagen is hierbij het merk waarin het meeste de liefde is bedreven.

Aan de respondenten die de liefde bedrijven in de auto werd ook gevraagd in welke auto dat dan was. Volkswagen (13,2%) is hierbij het merk waarin het meeste de liefde is bedreven, gevolgd door Opel (12,2%) en Fiat (7,1%).

Top 10 automerken waarin de liefde is bedreven:

1. Volkswagen 13,20%
2. Opel   12,20%
3. Fiat   7,10%
4. Citroën   6,10%
5. Ford   5,60%
6. Renault   4,60%
7. Volvo   3,60%
8. BMW   3,00%
9. Mercedes 2,50%
10. Peugeot   2,00%

Als automobilisten gevraagd wordt in welk type auto zij nog eens de liefde zouden willen bedrijven, scoort naast hun eigen auto, een ruime auto hoge ogen. Hierbij worden ‘een verlengde limo’, ‘een camper’ en ‘een grote Amerikaan’ als typen auto’s genoemd. De camper is met name bij 55-plussers favoriet.

Andere typen auto’s die in het onderzoek werden genoemd zijn: Rolls Royce (met lederen bekleding), een vrachtauto en een cabrio (met het dak open). Tenslotte geeft een kleine groep respondenten aan ook de gouden koets hiervoor op het oog te hebben.