Het onderzoek werd gehouden onder meer dan 75.000 gebruikers van de website. Voor 37% van de Europeanen (uit Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Italië en Spanje) is de Ford Mustang de klassieke auto die ze het liefst zouden willen hebben. Op plek twee eindigde de BMW M1 (20%) en op drie de Volkswagen Beetle (11%).

"De Ford Mustang is meer dan alleen een auto. De auto staat voor de vrijheid van het reizen en het plezier van sportief rijden", aldus Roelant de Waard, Vice President Marketing, Sales and Service bij Ford Europa. "De Mustang is al bijna een halve eeuw een fundamenteel onderdeel van de wereldwijde autocultuur en een van ’s werelds meest herkenbare auto’s."

Ford liet eveneens weten dat de Mustang Customizer, een online app die kan worden gedownload, al meer dan 500.000 bezoekers uit Europa heeft getrokken. Sinds de lancering afgelopen jaar hebben meer dan 4,5 miljoen mensen uit 49 landen de Mustang Customizer bezocht. Duitsland was wereldwijd de op een na grootste bezoekersbron.

De Mustang viert in 2014 zijn vijftigste verjaardag en Ford lanceerde de nieuwe videoserie ‘Mustang Countdown’ (zie onderaan dit bericht) om de iconische sportauto en zijn fans van over de hele wereld in de schijnwerpers te zetten. De Mustang werd in 1964 geïntroduceerd en was meteen een sensatie. Miljoenen mensen kregen inspiratie voor een leefwijze die ze wilden najagen. Doordat de auto in bijna 3000 films en tv-programma’s over de hele wereld voorkomt, in talloze liedjes wordt genoemd, meerijdt in parades, als speelgoedmodel wordt verkocht en ga zo maar door, zijn er wereldwijd veel autofans die een passie hebben voor de Mustang.