De Mazda Space wordt tweeduizend vierkante meter groot en is ook ontworpen als forum voor ‘onconventioneel denken’. Mazda wil er klanten en ‘gelijkgestemden’ mee aanspreken. Mazda biedt ruimtes aan op twee verdiepingen voor diverse mogelijkheden. De begane grond van duizend vierkante meter kan worden gebruikt voor autopresentaties of als een grote conferentieruimte of voor diverse andere evenementen. Mazda Space is daarom ideaal voor persconferentie, festiviteiten en interne activiteiten zoals trainingen voor medewerkers over nieuwe producten of technologieën.

De locatie is een belangrijk onderdeel van de faciliteit. Mazda Space is centraal gesitueerd in de hippe wijk El Born in Barcelona omgeven door een overvloed aan winkels, cafés, bars en musea maar ook dichtbij het strand. Volghens Mazda de ideale omgeving om ‘culturele evenementen’ te organiseren of voor bijeenkomsten met opinieleiders of inspirerende personen op het vlak cvan toekomstige ontwikkelingen. Als er geen activiteit is gepland zal Mazda de Mazda Space openstellen voor het publiek. "Het is in deze tijden essentieel om direct contact te zoeken met je klanten, en dat is precies wat we doen met de Mazda Space in Barcelona", aldus communicatiebaas Wojciech Halarewicz.

Mazda Space opent officieel op 3 september met de wereldwijde introductie van de nieuwe Mazda MX-5.  Geïnteresseerden kunnen het ‘spektakel’ volgen via een livestream op 4 september om 15.00 uur. Zij kunnen ook hun gedachten en opmerkingen plaatsen op de sociale media op Twitter en Facebook.