Auto in Duitsland een na grootste statussymbool

Voor Duitsers automobilisten is de auto onverminderd het grootste statussymbool – op het eigen huis na dan.

Blijkens marktonderzoek van het Duitse bureau Forsa noemt 38 procent eerst de woning als middel om te pronken. Op zeer geringe afstand volgt de personenauto. Een baan als statussymbool wordt slechts door drie procent genoemd, reizen door twee procent en kleding door zes procent.

Als het om auto’s gaat zit er veel ruimte tussen droom en werkelijkheid. 47 procent van de deelnemers heeft een helder beeld van zijn droomwagen; 7 procent heeft ‘m daadwerkelijk. Twee derde van de mensen die een bolide voor ogen hebben zou ‘m bij elkaar sparen, 23 procent wendt zich deels) tot een krediet en zes procent ziet leasen als oplossing om de droom-op-wielen  te verwezenlijken. Aan de in opdracht van een verzekeraar gehouden peiling deden ruim tweeduizend Duitse achttien-plussers mee.

Auto in Duitsland een na grootste statussymbool - Automobielmanagement.nl

Auto in Duitsland een na grootste statussymbool

Voor Duitsers automobilisten is de auto onverminderd het grootste statussymbool – op het eigen huis na dan.

Blijkens marktonderzoek van het Duitse bureau Forsa noemt 38 procent eerst de woning als middel om te pronken. Op zeer geringe afstand volgt de personenauto. Een baan als statussymbool wordt slechts door drie procent genoemd, reizen door twee procent en kleding door zes procent.

Als het om auto’s gaat zit er veel ruimte tussen droom en werkelijkheid. 47 procent van de deelnemers heeft een helder beeld van zijn droomwagen; 7 procent heeft ‘m daadwerkelijk. Twee derde van de mensen die een bolide voor ogen hebben zou ‘m bij elkaar sparen, 23 procent wendt zich deels) tot een krediet en zes procent ziet leasen als oplossing om de droom-op-wielen  te verwezenlijken. Aan de in opdracht van een verzekeraar gehouden peiling deden ruim tweeduizend Duitse achttien-plussers mee.