De nummerplaat is gekocht door John Collins, een handelaar in klassieke auto’s én Ferrari-dealer, die het nummer op een Ferrari 250 GT SWB gaat zetten. Op de veiling van de DVLA, de dienst voor kentekens en rijbewijzen, werd kentekenregistratie 250 O ingezet op niet meer dan vierduizend pond. Voor de veiling goed en wel op gang was gekomen, was de teller al tot vijftig duizend  pond opgeklommen waarna enkele liefhebbers in de veilingzaal, via de telefoon en online tegen elkaar op gingen bieden om uiteindelijk ruim boven het half miljoen pond uit te komen. De hamer viel uiteindelijk rond de vierhonderd duizend pond maar daar komen dan nog de veilingkosten en de btw bovenop. Met dat eindbedrag werd het vorige record, 352.411 pond voor 1D, dat dateerde uit 2009, versplinterd. Collins besteedde overigens ook nog 130 duizend pond voor 250 L voor een Ferrari 250 Lusso.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding