"Zonder nu meteen betuttelend over te willen komen, is het wel zo dat vrouwen in 60 tot 80 procent van de gevallen de beslissende stem hebben als het gaat om het kiezen van een nieuwe auto," zegt Andy Palmer, die in oktober overkwam van Toyota om Aston Martin nieuw leven in te blazen, in een interview met de Financial Times.

"Autofabrikanten houden er helemaal geen rekening mee wat vrouwen dan precies willen, daar moeten we toch een antwoord op zien te vinden. Als autosector slagen we er niet in alle vakjes aan te vinken die juist voor vrouwen van belang zijn. Wij denken eigenlijk dat vrouwen ’t liefst een roze auto willen of kijken naar de plek waar ze hun handtas kwijt kunnen," voegt hij er aan toe.  Palmer sluit tegelijkertijd uit dat ook Aston Martin zich op de snelgroeiende markt voor SUV’s gaat begeven, zoals de Britse collega’s van Rolls-Royce nu wel gaan doen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding