Volvo-luxe is ‘goed leven’

Volvo heeft een onderzoek laten uitvoeren over wat luxe betekent voor automobilisten. Uit die studie blijkt dat het begrip een andere invulling heeft gekregen sinds de komst van connectiviteit.

Luxe is in de eerste plaats een kwestie van perceptie. En die perceptie evolueert, zelfs sneller dan ooit als we het onderzoek mogen geloven. Kjaer Global, het agentschap dat het rapport opstelde, verklaart dat luxe tegenwoordig synoniem is van ‘goed leven’ in de zin van gevoeligheid en persoonlijk evenwicht. Dit veronderstelt de toegang tot ‘stimulerende ervaringen’ en niet zozeer ‘het bezit van rijkdom’. Dit idee van luxe kan zich in de auto vertalen in de afwerking en de materialen, maar ook in de ergonomie, het comfort en bijkomende diensten die bij het rijden horen. De evolutie van de verwachtingen van de klanten wat luxe betreft, is sterk gelinkt aan de nieuwe manieren van communiceren. De personen die in het kader van deze studie ondervraagd werden, associëren luxe aan bepaalde faciliteiten, zoals ‘realtime innovatie, de connectiviteit en toegankelijkheid op elk moment’. Met andere woorden, we willen snel toegang hebben tot een hele reeks diensten en informatie via apparaten, software of betrouwbare en doeltreffende gesprekspartners. Die gegevens wil Volvo gebruiken voor zijn toekomstige modellen, waaronder de S90 en de V90, die binnenkort volgen in het spoor van de XC90. Het merk wil duidelijk een transformatie ondergaan om klanten aan te trekken die op zoek zijn naar deze nieuwe luxe. Om niet aan de kant geschoven te worden, moeten de grote namen zich aanpassen en volgens Volvo kiezen voor ‘een meer persoonlijke, authentieke positionering die meer gebaseerd is op de klantenervaring’. Daaruit blijkt dat het Zweedse merk opschuift naar een meer ‘premium’ positionering.  Bron: Autointernationaal.nl

Volvo-luxe is ‘goed leven’ - Automobielmanagement.nl

Volvo-luxe is ‘goed leven’

Volvo heeft een onderzoek laten uitvoeren over wat luxe betekent voor automobilisten. Uit die studie blijkt dat het begrip een andere invulling heeft gekregen sinds de komst van connectiviteit.

Luxe is in de eerste plaats een kwestie van perceptie. En die perceptie evolueert, zelfs sneller dan ooit als we het onderzoek mogen geloven. Kjaer Global, het agentschap dat het rapport opstelde, verklaart dat luxe tegenwoordig synoniem is van ‘goed leven’ in de zin van gevoeligheid en persoonlijk evenwicht. Dit veronderstelt de toegang tot ‘stimulerende ervaringen’ en niet zozeer ‘het bezit van rijkdom’. Dit idee van luxe kan zich in de auto vertalen in de afwerking en de materialen, maar ook in de ergonomie, het comfort en bijkomende diensten die bij het rijden horen. De evolutie van de verwachtingen van de klanten wat luxe betreft, is sterk gelinkt aan de nieuwe manieren van communiceren. De personen die in het kader van deze studie ondervraagd werden, associëren luxe aan bepaalde faciliteiten, zoals ‘realtime innovatie, de connectiviteit en toegankelijkheid op elk moment’. Met andere woorden, we willen snel toegang hebben tot een hele reeks diensten en informatie via apparaten, software of betrouwbare en doeltreffende gesprekspartners. Die gegevens wil Volvo gebruiken voor zijn toekomstige modellen, waaronder de S90 en de V90, die binnenkort volgen in het spoor van de XC90. Het merk wil duidelijk een transformatie ondergaan om klanten aan te trekken die op zoek zijn naar deze nieuwe luxe. Om niet aan de kant geschoven te worden, moeten de grote namen zich aanpassen en volgens Volvo kiezen voor ‘een meer persoonlijke, authentieke positionering die meer gebaseerd is op de klantenervaring’. Daaruit blijkt dat het Zweedse merk opschuift naar een meer ‘premium’ positionering.  Bron: Autointernationaal.nl