Nieuw record: 60 miljoen voor een Ferrari 250GTO

De Amerikaanse autoverzamelaar David MacNeil heeft 60 miljoen euro neergeteld voor een Ferrari 250 GTO. Dat is het hoogste bedrag dat tot nu toe voor een klassieke auto is betaald. De 250 GTO is bovendien al vele jaren de meest waardevolle klassieke auto ter wereld.

macneil ferrari

Van deze Ferrari zijn er tussen 1962 en 1964 slechts 36 exemplaren gebouwd. MacNeil, eigenaar van automattenfabrikant WeatherTech, werd de nieuwe eigenaar van de auto met chassisnummer 4153GT.

Die Ferrari werd in 1963 tijdens zijn eerste race vierde algemeen en tweede in zijn klasse bij de 24 Uren van Le Mans. Een jaar later won de auto de iconische Tour de France met Lucien Bianchi en Georges Berger aan het stuur.

Het unieke is dat de auto tijdens zijn racecarrière nooit zware schade heeft opgelopen. MacNeil heeft overigens al een aardige collectie met onder meer een Ferrari 250 SWB, een Ferrari 250 GT Boano en een Ferrari 250 GT Lusso.

Nieuw record: 60 miljoen voor een Ferrari 250GTO - Automobielmanagement.nl

Nieuw record: 60 miljoen voor een Ferrari 250GTO

De Amerikaanse autoverzamelaar David MacNeil heeft 60 miljoen euro neergeteld voor een Ferrari 250 GTO. Dat is het hoogste bedrag dat tot nu toe voor een klassieke auto is betaald. De 250 GTO is bovendien al vele jaren de meest waardevolle klassieke auto ter wereld.

macneil ferrari

Van deze Ferrari zijn er tussen 1962 en 1964 slechts 36 exemplaren gebouwd. MacNeil, eigenaar van automattenfabrikant WeatherTech, werd de nieuwe eigenaar van de auto met chassisnummer 4153GT.

Die Ferrari werd in 1963 tijdens zijn eerste race vierde algemeen en tweede in zijn klasse bij de 24 Uren van Le Mans. Een jaar later won de auto de iconische Tour de France met Lucien Bianchi en Georges Berger aan het stuur.

Het unieke is dat de auto tijdens zijn racecarrière nooit zware schade heeft opgelopen. MacNeil heeft overigens al een aardige collectie met onder meer een Ferrari 250 SWB, een Ferrari 250 GT Boano en een Ferrari 250 GT Lusso.