“We willen het merk Citroën sterker maken dan het ooit is geweest. Mijn doel is om dit nog verder uit te breiden. Waarde creëren, zodat mensen het merk respecteren. Een cool merk waar je van houdt.”

Social media

Een van de middelen daartoe is het zogenaamde storytelling. Belloni wil hiervoor met name de sociale media voor gebruiken. “Het moderne middel om een groot en jong publiek kennis te laten maken met het verhaal Citroën, dat meer is dan alleen de auto. We willen dat we een merk zijn waar mensen van houden en in geloven. Vergeet niet dat we een merk zijn dat altijd al dicht bij de mensen heeft gestaan.”

Slimmer

Belloni weet dat het op een andere manier moet dan bijvoorbeeld de grote merken als Toyota het doen. “We hebben niet dergelijk grote budgetten. Dus moet het vooral slimmer.” Het Franse merk richt zich op een breed publiek. Juist de mensen die Citroën alleen als merk kennen zijn interessant. “Maar die benaderen we met weetjes en verhalen waar ons merk niet constant schreeuwend uitspringt. Storytelling in de meest subtiele versie.”

Traditie

Succesvolle voorbeelden binnen de branche zijn in zijn ogen. Ferrari, Jeep en Mini. Helemaal nieuw op het gebied van producten en diensten om het merk heen is het niet. Oprichter André Citroen, ja de Nederlander, gaf zijn kopers in 1920 al een replica van de auto die ze hadden gekocht. Belloni: “Ja, eigenlijk bouwen we voort op een mooie traditie.”