Het centrum biedt twaalf zakelijke ruimten en vier ‘display-ruimten’ over twee verdiepingen waarmee bezoekers een volledig beeld kunnen krijgen van het merk en de producten. Op de begane grond is ook een kleine expositie over de geschiedenis van Mercedes-AMG ingericht, waarbij ‘deskundigen’ verdere uitleg geven of een privétour kunnen verzorgen. Vanzelfsprekend is er ook een shop voor AMG merchandise en accessoires. Het hele centrum is eventueel te huur voor evenementen.

Zelf het circuit op

Maar belangstellenden kunnen ook de auto’s van AMG zelf rijden op de 3,2 kilometer lange racebaan, zij het samen met en onder toezicht van gekwalificeerde instructeurs. ‘’Dat is het unique-selling-point van dit nieuwe format,’’ denkt Mercedes-AMG zelf. Voor die races en eventuele evenementen staat een vloot van de laatste modellen klaar, inclusief de GT3 en GT4 race-auto’s. AMG beschikt in China inmiddels over 120 Performance Centres en exclusieve merk-vestigingen in Beijing en Shanghai. ‘’Dat goed ontwikkelde netwerk vormt de sleutelfactor voor het succes van de groei-doelen van het merk.’’